The Athletic UK na starcie zatrudnił 55 dziennikarzy i redaktorów

Dostęp do treści jest płatny, ale w serwisie TheAthletic.com nie ma reklam (screen: TheAthletic.com)
Do pracy w redakcji brytyjskiej wersji amerykańskiego serwisu sportowego TheAthletic.com przyjęto 44 dziennikarzy i 11 redaktorów dotychczas zatrudnionych w czołowych gazetach i portalach internetowych.
TheAthletic.com ruszył w Wielkiej Brytanii w ubiegłym tygodniu, tuż przed startem nowego sezonu Premier League. Zespół redakcji budowany był od kilku miesięcy. Sprowadzono dziennikarzy m.in. z BBC, Goal.com, „Guardiana”, „The Independent”, „Daily Mail” i „Liverpool Echo”. Szefem redakcji został Alex Kay-Jelski z „The Times”. „Financial Times”, napisał o TheAthletic.com, że jest „wygranym letniego okienka transferowego” w Anglii.
Serwis publikuje materiały głównie dotyczące angielskich zespołów piłkarskich. Do każdego klubu występującego w Premier League przypisany jest co najmniej jeden dziennikarz, który przygotowuje newsy i analizy dotyczące danej drużyny. Dostęp do treści jest płatny i kosztuje 9,99 funtów miesięcznie lub 59,99 funtów za rok. W serwisie nie ma reklam.
TheAthletic.com powstał w USA w 2016 roku, gdzie do tej pory udało mu się zgromadzić 0,5 mln subskrybentów. Na rynku amerykańskim i kanadyjskim serwis dostarcza informacji głównie z rozgrywek NHL, NBA, MLB i NFL. Jak informuje „FT”, jego twórcy zebrali od sponsorów ok. 90 mln dol. na pierwsze trzy lata działalności. Budżet na rozruch serwisu w Wielkiej Brytanii wynosi podobno 10 mln funtów.
(PAZ, 13.08.2019)
