"The New York Times" ma 3,78 mln subskrypcji cyfrowych
"New York Times" wprowadził płatny dostęp do swoich tekstów osiem lat temu (fot. Haxorjoe, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0)
Wydawnictwo New York Times Company poinformowało w środę, że liczba subskrybentów wersji elektronicznej i prenumeratorów wersji papierowej "The New York Times" wynosi 4,7 mln.
W drugim kwartale tego roku "NYT" pozyskał 197 tys. nowych cyfrowych subskrypcji. 131 tys. z nich pochodzi z produktów newsowych, reszta m.in. z krzyżówek. To oznacza, że dziennik ma prawie 3 mln subskrypcji newsowych. Razem z takimi produktami, jak krzyżówki to daje 3,78 mln cyfrowych subskrypcji.
Tym samym łączna liczba subskrypcji i prenumerat papierowych wynosi 4,7 mln. Dyrektor zarządzający wydawnictwa Mark Thompson powiedział, że celem spółki jest osiągnięcie liczby 10 mln subskrybentów do 2025 roku. "NYT" wprowadził płatne teksty za paywallem osiem lat temu.
Jednocześnie podano, że zmalał zysk operacyjny wydawnictwa, do 37,9 mln dolarów (z 40 mln w tym samym okresie 2018 roku). Spółka zanotowała wzrost przychodów o 5,2 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2018 roku.
(JSX, 08.08.2019)