Kampania Coca-Coli "Equal Love" wywołała oburzenie na Węgrzech

Coca-Cola odmówiła wycofania kampanii (fot. Facebook/ cocacolahu)
Billboardy Coca-Coli przedstawiające pary hetero- i homoseksualne wywołały oburzenie środowisk prawicowych na Węgrzech.
Plakaty z hashtagiem #loveislove pojawiły się w Budapeszcie w nawiązaniu do zaplanowanego na wrzesień Sziget Festival. Jest to tygodniowy festiwal muzyczny, którego hasłem przewodnim w tym roku jest „Love Revolution”.
Po starcie kampanii w serwisach internetowych wspierających rządzący Fidesz zarzucano Coca-Coli promowanie homoseksualizmu, wzywano do bojkotu produktów koncernu i do usunięcia billboardów. Coca-Cola odmówiła wycofania kampanii, powołując się na wartości równości i różnorodności. "Każdy ma prawo kochać, a uczucie miłości jest takie samo dla wszystkich” - napisała Coca-Cola w oficjalnym oświadczeniu.
(AMS, 07.08.2019)
