Dział: WYWIADY

Dodano: Sierpień 21, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio na wyciszenie

Rozmowa z Moniką Wójcicką, specjalistką ds. zakupu radia w Universal McCann

Agora zlikwidowała swoje stacje Radia Klasyka - w Warszawie i Poznaniu, a Broker FM zapowiada możliwość wycofania się z projektu RMF Classic. Czy to znaczy, że w Polsce nie ma miejsca na komercyjne stacje z muzyką klasyczną?
Agora moim zdaniem chciała się skupić na sieci Roxy FM, dlatego była w stanie zamienić stację z muzyką klasyczną na rzecz nowej sieci rockowej. Broker FM na razie tylko zapowiada możliwość wycofania się z projektu, więc za wcześnie, żeby to komentować. To nie znaczy, że nie ma miejsca na komercyjne stacje z muzyką klasyczną.


Program II Polskiego Radia jest zbyt silną konkurencją dla tych rozgłośni?

Nie porównywałabym Programu II ze stacjami komercyjnymi. Dwójce, jako rozgłośni publicznej, nie zależy na sprzedaży czasu antenowego - jest to stacja mająca do wypełnienia misję i to jest dla niej najważniejsze. Poza tym jest to rozgłośnia bardzo niszowa i najważniejsza jest dla niej promocja tzw. kultury wysokiej.


Słuchacze, do których adresują swój program rozgłośnie z muzyką poważną, są atrakcyjni dla reklamodawców? Zdecydowanie tak. Ale przekaz reklamy musi być odpowiednio sformatowany, kampanie powinny być czysto wizerunkowe. Moim zdaniem spoty sprzedażowe nie pasują do stacji z muzyką klasyczną. Są to radia, których słucha się dla przyjemności, wyciszenia po ciężkim dniu - nie szuka się tam informacji. Natomiast kampanie wizerunkowe, skierowane do top management, są tam jak najbardziej mile widziane.


Jak powinna wyglądać rozgłośnia komercyjna z muzyką klasyczną, by poradzić sobie na rynku?


Na pewno powinna obejmować swoim zasięgiem duże miasta, co zwiększy prawdopodobieństwo dotarcia do bardziej wymagających słuchaczy.

Rozmawiał Krzysztof Głowiński

(KRZ, 21.08.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.