Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 29, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kilkanaście osób żegna się z Superstacją, Jankowski szefem programowym

Grzegorz Jankowski został dyrektorem programowym Superstacji (screen YouTube.com/ Telewizja Superstacja)

Z Superstacją ma się rozstać kilkanaście osób, w tym szef newsroomu Wiktor Bater - wynika z naszych informacji. Grzegorz Jankowski został dyrektorem programowym tej telewizji, a Grzegorz Adamczyk jego zastępcą. 

Nowi szefowie w poniedziałek rano zostali przedstawieniu zespołowi Superstacji. Jankowski to były redaktor naczelny "Faktu", a Grzegorz Adamczyk w 2017 roku wrócił do Polsatu z TVP (przez kilka miesięcy kierował TVP Info).

Z naszych informacji wynika, że z telewizją żegnają się m.in. Wiktor Bater (szef newsroomu), Grzegorz Sajór (wydawca "Informacji dnia"), Marek Czunkiewicz (wydawca "Finału dnia"), Jarosław Kulczycki (prowadzący "Raport"), Jacek Zimnik i Adam Feder (prowadzący "Bez ograniczeń"). Swoje programy stracili również Jacek Żakowski i Marek Czyż. Obaj byli gospodarzami "Rozmowy dnia", Żakowski miał także "Redakcję", a Czyż - "Czyż nie...?")

Wcześniej Superstacja praktycznie zrezygnowała z tematów politycznych. Przestano zapraszać też polityków.  Na początku lipca z anteny Superstacji spadły programy Kuby Wątłego "Krzywe zwierciadło" i "Suma tygodnia". "Przyszło »polecenie z góry«" - poinformował wtedy Wątły na Facebooku. Z Superstacją związany był od 2009 roku. Miesiąc wcześniej współpracę z kanałem zakończyła po 12 latach Eliza Michalik - zaproponowano jej prowadzenie programu niepolitycznego, ale odmówiła. Była autorką programów "Nie ma żartów", "Gilotyna", "Szpile". Z Superstacji odszedł też sejmowy reporter Adrian Gąbka.

W czerwcu 2019 roku udział Superstacji w rynku wyniósł 0,16 proc. wobec 0,12 proc. rok wcześniej. Średnia dobowa widownia wzrosła rok do roku z 7,2 tys. do 9,1 tys. (dane Nielsen Audience Measurement).

W czerwcu 2018 roku Telewizja Polsat kupiła Superstację za 13 mln zł od spółek kontrolowanych przez Zygmunta Solorza. Kanał w 2018 roku miał 0,15 proc. udziału w widowni telewizyjnej, podczas gdy TVN 24 - 4,14 proc., TVP Info - 3,43 proc., a Polsat News - 1,12 proc. (dane Nielsen Audience Measurement).

(KOZ, 29.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.