Wzrosły przychody Multimedia Polska z usługi telewizyjnej, a spadły z internetowej i telefonicznej
Przychody Multimedia Polska SA z usługi telewizyjnej wzrosły o 7,8 proc., do 412,5 mln zł (fot. Pixaby.com)
Grupa kapitałowa Multimedia Polska SA w 2018 roku miała 645,9 mln zł przychodów i 66,5 mln zł straty.
W porównaniu z 2017 rokiem przychody grupy spadły o 4,8 proc. Wzrosły wpływy z usługi telewizyjnej - o 7,8 proc., do 412,5 mln zł. Przychody z usługi internetowej zmalały o 20,6 proc. (do 154,7 tys. zł), a telefonicznej - o 16,7 proc. (do 65 mln zł).
Wskaźnik EBITDA zmniejszył się rok do roku o 11,6 proc. i wyniósł 275,7 mln zł. Strata grupy wzrosła z 1,8 mln zł do 66,5 mln zł (strata z działalności kontynuowanej z 13,4 mln zł do 66,5 mln zł). Jak podano w sprawozdaniu złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym, największy wpływ na poziom straty miały wysokie koszty finansowe związane z refinansowaniem całości zadłużenia Grupy oraz kwestie związane z podatkiem dochodowym.
Sieć kablowa Multimedia Polska jest trzecim pod względem liczby abonentów operatorem kablowym w Polsce. Nie podaje, ile miała abonentów w 2018 roku.
(KOZ, 25.07.2019)