Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 22, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Platforma kryptowalutowa podszywa się pod "Puls Biznesu"

Bitcoin Era reklamuje się na Facebooku, wykorzystując markę "Pulsu Biznesu" i wizerunek Piotra Kraśki oraz Kingi Rusin

Platforma Bitcoin Era, prowadząca sprzedaż kryptowalut, w kampanii internetowej na Facebooku tym razem podszywa się pod internetowy serwis „Pulsu Biznesu”. Do promocji wykorzystuje też fałszywą wypowiedź Piotra Kraśki.

Do promocji Bitcoin Era wykorzystywany jest logotyp i grafika „Pulsu Biznesu” oraz zdjęcia Piotra Kraśki i Kingi Rusin. W materiale reklamowym napisano, jakoby dziennikarz miał przekonywać Kingę Rusin na żywo w telewizji, że udało mu się zarobić fortunę dzięki platformie kryptowalutowej. Przedstawiono też historię Bartka Kowalczyka z „Pulsu Biznesu” (taka osoba nie istnieje), który miał zarobić duże pieniądze, inwestując w bitcoina.

Redaktor naczelny „PB” Grzegorz Nawacki poinformował "Presserwis", że prawnik Bonnier Business Polska analizuje sprawę i najprawdopodobniej złoży doniesienie do prokuratury. Nieuczciwa reklama została też zgłoszona do administratora Facebooka, a na Pb.pl zamieszczono ostrzeżenie z instrukcją, jak rozpoznać nieuczciwe serwisy w internecie.

W grudniu ub.r. w podobny sposób był wykorzystywany przez platformę handlującą kryptowalutami wizerunek serwisu Money.pl. Wirtualna Polska złożyła w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury, a w styczniu policja rozpoczęła dochodzenie.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(PD, 22.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.