Agencje mediowe GroupM notują zyski i wzrost przychodów
Izabela Albrychiewicz funkcję prezesa GroupM objęła w kwietniu br. (fot. materiały prasowe)
Należące do GroupM agencje mediowe Wavemaker, Mindshare i MediaCom (grupa kapitałowa WPP) w 2018 roku wypracowały zyski, choć rok wcześniej przynosiły straty – wynika ze sprawozdań spółek złożonych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
W 2018 roku Wavemaker zwiększyła przychody o 2,3 proc., do 680,7 mln zł. Agencja ta zakończyła rok z zyskiem netto 5,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej miała stratę 687 tys. zł netto. W styczniu 2018 roku nastąpiło połączenie spółek Wavemaker (dawniej MEC), Maxus i Maxus Warszawa. Przez ponad rok szefową Wavemaker była Izabela Albrychiewicz, która w kwietniu 2019 roku awansowała na CEO polskiego oddziału GroupM. Wówczas CEO Wavemaker został Paweł Gala. Klientami agencji są m.in. Dallmayr, Nestlé, Huawei, Jeronimo Martins Polska.
Mediacom Warszawa zakończyła 2018 rok z przychodami 769,2 mln zł (wzrost o 10 proc.). Spółka wypracowała 1,6 mln zł zysku netto (rok wcześniej miała 3,7 mln zł straty). W marcu 2018 roku z kierowania tą firmą zrezygnowała prezes Agnieszka Kosik. Stanowisko CEO MediaCom Warszawa zajął we wrześniu Jakub Kossut (wcześniej chief operating officer). Klientami spółki są m.in. PSA Group, Procter & Gamble Polska, Żywiec Zdrój.
Dom mediowy Mindshare Polska miał w 2018 roku 250 tys. zł zysku netto (rok wcześniej miał 2,1 mln zł straty). Przychody spółki wyniosły 492,4 mln zł (wzrost o 26,1 proc.). CEO Mindshare Polska jest Adrian Kawecki. Klientami agencji są m.in. T-Mobile, Mondelez, Ford Polska, Unilever, Mazda Motor Poland.
(IKO, 19.07.2019)