Sprawozdania Telewizji Polskiej i Polskiego Radia  |  Pasmo programu TVP Info  |  Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sprawozdania Telewizji Polskiej i Polskiego Radia  |  Pasmo programu TVP Info  |  Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Sprawozdania Telewizji Polskiej i Polskiego Radia  |  Pasmo programu TVP Info  |  Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 19, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agencje mediowe GroupM notują zyski i wzrost przychodów

Izabela Albrychiewicz funkcję prezesa GroupM objęła w kwietniu br. (fot. materiały prasowe)

Należące do GroupM agencje mediowe Wavemaker, Mindshare i MediaCom (grupa kapitałowa WPP) w 2018 roku wypracowały zyski, choć rok wcześniej przynosiły straty – wynika ze sprawozdań spółek złożonych w Krajowym Rejestrze Sądowym.

W 2018 roku Wavemaker zwiększyła przychody o 2,3 proc., do 680,7 mln zł. Agencja ta zakończyła rok z zyskiem netto 5,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej miała stratę 687 tys. zł netto. W styczniu 2018 roku nastąpiło połączenie spółek Wavemaker (dawniej MEC), Maxus i Maxus Warszawa. Przez ponad rok szefową Wavemaker była Izabela Albrychiewicz, która w kwietniu 2019 roku awansowała na CEO polskiego oddziału GroupM. Wówczas CEO Wavemaker został Paweł Gala. Klientami agencji są m.in. Dallmayr, Nestlé, Huawei, Jeronimo Martins Polska.

Mediacom Warszawa zakończyła 2018 rok z przychodami 769,2 mln zł (wzrost o 10 proc.). Spółka wypracowała 1,6 mln zł zysku netto (rok wcześniej miała 3,7 mln zł straty). W marcu 2018 roku z kierowania tą firmą zrezygnowała prezes Agnieszka Kosik. Stanowisko CEO MediaCom Warszawa zajął we wrześniu Jakub Kossut (wcześniej chief operating officer). Klientami spółki są m.in. PSA Group, Procter & Gamble Polska, Żywiec Zdrój.

Dom mediowy Mindshare Polska miał w 2018 roku 250 tys. zł zysku netto (rok wcześniej miał 2,1 mln zł straty). Przychody spółki wyniosły 492,4 mln zł (wzrost o 26,1 proc.). CEO Mindshare Polska jest Adrian Kawecki. Klientami agencji są m.in. T-Mobile, Mondelez, Ford Polska, Unilever, Mazda Motor Poland.  

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(IKO, 19.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.