W 2018 roku Facebook w Polsce zatrudniał 36 osób, a Google - 422
Facebook w Polsce zwiększył w ub.r. zatrudnienie o 15 osób, a Google o 20 (fot. Pixabay.com)
Facebook na koniec ub.r. zatrudniał w Polsce 36 osób, z kolei Google Poland - 422 osoby – wynika z raportów finansowych spółek za 2018 rok.
Jak wynika z raportu Facebook Poland złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, zatrudnienie w spółce przez rok wzrosło o 15 osób. Na wynagrodzenia w 2018 roku firma przeznaczyła 15,27 mln zł (o 40 proc. więcej, niż rok wcześniej). Wzrost wynagrodzenia był jednym z czynników zwiększających łączny koszty działalności operacyjnej spółki o 65 proc. – do 46,21 mln zł.
W przypadku Google Poland zatrudnienie wzrosło w porównaniu z 2017 rokiem o 20 osób. Na wynagrodzenia dla 422 osób przeznaczono 109,88 mln (wzrost o 12 proc.), co przełożyło się na wzrost kosztów działalności operacyjnej z 282,4 mln zł do 341,08 mln zł.
Facebook Poland zajmuje się przede wszystkim dostarczaniem usług marketingowych oraz wspierających sprzedaż grupy Facebook. W październiku ub.r. spółka poszerzyła swoją działalność o sprzedaż usług reklamowych dla wyznaczonych klientów w Polsce. Jak wynika ze sprawozdania spółki, Facebook Poland miała w ub.r. 3,64 mln zł zysku netto (wzrost o 27,8 proc.) przy przychodach wynoszących 51,94 mln zł (wzrost o 69,24 proc.).
Google Poland zanotowała w ubiegłym roku 27,72 mln zysku netto (wzrost o 6,2 proc.) przy przychodach wynoszących 378,85 mln zł (wzrost o 20,27 proc.).
Przychody globalnej spółki Facebook w 2018 roku wyniosły 55,84 mld dol. (wzrost o 37 proc.), a zysk netto - 22,11 mld zł (wzrost o 39 proc.). Alphabet, właściciel grupy internetowej Google, wygenerował zysk 30,74 mld dol. (wzrost o 143 proc.) przy przychodach 136 mld dol. (wzrost o 23 proc.).
(PD, 18.07.2019)