Właściciel portalu Interia.pl z wyższymi przychodami i zyskiem w 2018 roku
W ubiegłym roku przychody spółki w porównaniu z 2017 rokiem wzrosły o 4,77 proc., a zysk netto wzrósł o 4,87 proc. (fot. materiały prasowe)
Grupa Interia.pl w 2018 roku wypracowała 22,26 mln zł zysku netto przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 114,30 mln zł.
Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody spółki w porównaniu z 2017 rokiem wzrosły o 4,77 proc., a zysk netto był o 4,87 proc. wyższy od osiągniętego rok wcześniej. Firma nie informuje w sprawozdaniu, ile zarobiła z reklam i z innej działalności.
Sprzedaż krajowa przyniosła Interii 86,02 mln zł wpływów (wobec 86,45 mln zł rok wcześniej), natomiast przychody ze sprzedaży zagranicznej wzrosły z 22,65 do 28,28 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej spółki wzrosły o 3,61 proc. - do 94,55 mln zł. Na wynagrodzenia wydano 26,90 mln zł (o 12,85 proc. więcej, niż rok wcześniej). W 2018 roku przeciętne zatrudnienie wyniosło 382 osoby – o 13 więcej, niż rok wcześniej.
Spółka osiągnęła dużo niższe wpływy z innych przychodów operacyjnych (spadek z 2,37 mln zł do 509,19 tys.), a także niższe z tytułu dotacji (spadek z 4,32 mln zł do 3,34 mln zł). Firma miała znacznie niższe koszty operacyjne – spadły z 3 mln zł zanotowanych w 2017 roku do 1,36 mln zł w roku ubiegłym.
Interia.pl jest częścią holdingu mediowego Bauer Media Group. Należy do niej portal Interia.pl, a także takie serwisy tematyczne, m.in. Styl.pl, Deccoria.pl, Smaker.pl i Pcformat.pl.
Według danych Gemius/PBI w czerwcu serwisy Grupy Interia.pl odwiedziło łącznie 18,78 mln internautów.
(PD, 16.07.2019)