Wydawnictwo Bauer z 94,4 mln zł zysku za 2018 rok
Tomasz Namysł jest prezesem zarządu Wydawnictwa Bauer od 2015 roku (fot. materiały prasowe)
W 2018 roku Wydawnictwo Bauer sp. z o.o. i sp. k. zanotowało zysk netto w wysokości 94,4 mln zł (spadek o 21,2 proc. w porównaniu z 2017 rokiem). Przychody netto spółki wyniosły 461,8 mln zł (spadek o 6,76 proc.). Zdaniem ekspertów liczby świadczą o dobrej kondycji spółki.
Rentowność Wydawnictwa Bauer utrzymywała się na poziomie prawie 20 proc. W 2018 roku wydawnictwo zatrudniało przeciętnie 578 pracowników (spadek o 8,83 proc.) i, jak zaznaczył zarząd, nie planowało w kolejnym roku istotnych zmian w zatrudnieniu. W złożonym w KRS sprawozdaniu zarząd dodał, że "w 2019 roku Spółka nie planuje zasadniczych zmian w profilu działalności". W czerwcu br. Bauer kupił od wydawnictwa Edipresse trzy tytuły poradnikowe: "Przyjaciółkę", "Panią Domu" i "Poradnik Domowy".
Ewa Redel-Bydłowska, doradca zarządu spółki Fitatu ds. rozwoju, która przez 24 lata pracowała w Edipresse, uważa, że sytuacja Bauera jest dobra. – Lekki spadek przychodów, raczej na poziomie rynku lub mniejszy. Ciekawe, że nie komentują sytuacji z Ruchem, ale może byli tak zabezpieczeni, że nie musieli dokonywać żadnych odpisów? – komentuje.
Dariusz Sachajko, niezależny ekspert mediowy, dodaje, że głównymi źródłami przychodów wydawnictwa jest sprzedaż egzemplarzowa tytułów oraz reklama. – W 2017 roku Bauer sprzedał 18,3 mln egz. swoich tytułów, a rok później 16,4 mln. 10 proc. to duży spadek i musiałby być widoczny w przychodach firmy. A skoro przychody spadły mniej, oznacza to, że reklama ma się dobrze. Bauer korzysta z dominacji w segmencie magazynów, potrafi umiejętnie wykorzystać swoją pozycję rynkową – kończy Sachajko.
(JSX, 16.07.2019)