Nadawca Polo TV po zmianie właściciela jest na plusie
Przychody nadawcy Polo TV i Vox Music TV wzrosły w 2018 roku o ponad 50 proc. (fot. Pixabay.com)
Spółka Lemon Records (nadawca muzycznych Polo TV i Vox Music TV), którą Telewizja Polsat kupiła od Grupy ZPR Media, w 2018 roku wypracowała 3,8 mln zł zysku netto przy 32,1 mln zł przychodu.
W porównaniu z 2017 rokiem przychody spółki wzrosły o 54,1 proc. Obejmowały przede wszystkim wpływy z reklamy i sponsoringu. Koszty operacyjne wzrosły o 21,6 proc. (do 27,8 mln zł), na co - jak podano w sprawozdaniu złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym - złożył się wzrost kosztów amortyzacji licencji programowych (o 134 proc., do 11,9 mln zł), częściowo skompensowany przez spadek kosztów wynagrodzeń (o 71,1 proc., do 409 tys. zł).
Lemon Records w 2018 roku miała 3,8 mln zł zysku netto wobec 2,5 mln zł straty w 2017 roku. Telewizja Polsat, która jest jedynym udziałowcem spółki, zdecydowała o przeznaczeniu zysku na kapitał zapasowy. Polsat kupił 100 proc. udziałów w Lemon Records od Grupy ZPR Media pod koniec 2017 roku.
Naziemny Polo TV w 2018 roku miał 0,65 proc. udziału w rynku (0,95 proc. w grupie komercyjnej), a kablowo-satelitarny Vox Music TV - 0,04 proc. (0,09 proc., dane Nielsen Audience Measurement).
(KOZ, 12.07.2019)