Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 12, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nadawca Polo TV po zmianie właściciela jest na plusie

Przychody nadawcy Polo TV i Vox Music TV wzrosły w 2018 roku o ponad 50 proc. (fot. Pixabay.com)

Spółka Lemon Records (nadawca muzycznych Polo TV i Vox Music TV), którą Telewizja Polsat kupiła od Grupy ZPR Media, w 2018 roku wypracowała 3,8 mln zł zysku netto przy 32,1 mln zł przychodu.

W porównaniu z 2017 rokiem przychody spółki wzrosły o 54,1 proc. Obejmowały przede wszystkim wpływy z reklamy i sponsoringu. Koszty operacyjne wzrosły o 21,6 proc. (do 27,8 mln zł), na co - jak podano w sprawozdaniu złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym - złożył się wzrost kosztów amortyzacji licencji programowych (o 134 proc., do 11,9 mln zł), częściowo skompensowany przez spadek kosztów wynagrodzeń (o 71,1 proc., do 409 tys. zł).

Lemon Records w 2018 roku miała 3,8 mln zł zysku netto wobec 2,5 mln zł straty w 2017 roku. Telewizja Polsat, która jest jedynym udziałowcem spółki, zdecydowała o przeznaczeniu zysku na kapitał zapasowy. Polsat kupił 100 proc. udziałów w Lemon Records od Grupy ZPR Media pod koniec 2017 roku.

Naziemny Polo TV w 2018 roku miał 0,65 proc. udziału w rynku (0,95 proc. w grupie komercyjnej), a kablowo-satelitarny Vox Music TV - 0,04 proc. (0,09 proc., dane Nielsen Audience Measurement).

(KOZ, 12.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.