TVP Sport na czele kanałów sportowych, duży wzrost Eleven Sports 1
TVP Sport w grupie ogólnej uzyskał 1,23 proc. udziału w rynku (fot. Pixaby.com)
TVP Sport miał najwyższy udział w widowni telewizyjnej spośród kanałów sportowych w pierwszym półroczu 2019 roku. Na czwartą pozycję awansował Eleven Sports 1.
TVP Sport (Telewizja Polska), który na początku czerwca 2018 roku znalazł się w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej, osiągnął w grupie ogólnej 1,23 proc. udziału w rynku wobec 0,69 proc. w pierwszym półroczu 2018 roku. Udział Eurosport 1 (TVN Discovery Polska) zmalał z 0,62 proc. do 0,58 proc., a Polsat Sport (Telewizja Polsat) wzrósł z 0,41 proc. do 0,43 proc. Z siódmej na czwartą pozycję awansował Eleven Sports 1 (Telewizja Polsat), którego udział urósł z 0,08 proc. do 0,17 proc. W pierwszej piątce był również Eurosport 2 (TVN Discovery Polska) z udziałem na poziomie 0,15 proc. (spadek z 0,17 proc.).
Kolejne były: Canal+ Sport (NC+) - 0,11 proc. (0,12 proc. w pierwszym półroczu 2018 roku), Polsat Sport Extra (Telewizja Polsat) - 0,11 proc. (0,09 proc.), nSport+ (NC+) - 0,07 proc. (0,1 proc.), Polsat Sport Fight (Telewizja Polsat) - 0,07 proc. (0,06 proc.), Extreme Sports (AMC Networks International) - 0,07 proc. (0,08 proc.), Polsat Sport News (Telewizja Polsat) - 0,05 proc. (0,05 proc.), Eleven Sports 2 (Telewizja Polsat) - 0,04 proc. (0,03 proc.) i Canal+ Sport 2 (NC+) - 0,04 proc. (0,04 proc.).
W grupie komercyjnej również prowadził TVP Sport, uzyskując 1,09 proc. udziału w rynku (wzrost z 0,68 proc.). Drugi był Eurosport 1, który miał 0,29 proc. udziału (spadek z 0,35 proc.), a trzeci - Polsat Sport - 0,26 proc. (wzrost z 0,23 proc.). Tuż za nim uplasował się Eleven Sports 1 - 0,25 proc. (wzrost z 0,13 proc.). Pierwszą piątkę zamyka Canal+ Sport, notujący spadek z 0,15 proc. do 0,12 proc.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 11.07.2019)