Zoom TV, a nie Telewizja WP na czele kanałów z MUX8
Zoom TV w grupie komercyjnej miał 0,52 proc. udziału w rynku (screen Zoomtv.pl)
Kanał Zoom TV miał w pierwszym półroczu najwyższy udział w rynku spośród kanałów nadających z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.
W grupie ogólnej Zoom TV (Kino Polska TV) uzyskał 0,51 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 0,36 proc. w pierwszym półroczu 2018 roku. Telewizja WP (Wirtualna Polska) straciła pozycję lidera, choć poprawiła wynik z 0,39 proc. do 0,43 proc. Udział Metra (TVN Discovery Polska) wyniósł 0,37 proc. (wzrost z 0,35 proc.), a Nowej TV (Grupa ZPR Media, Telewizja Polsat) - 0,31 proc. (spadek z 0,32 proc.).
W grupie komercyjnej Zoom TV zdobył nieznacznie większy udział - 0,52 proc. wobec 0,35 proc. rok wcześniej. Udział Telewizji WP wzrósł z 0,37 proc. do 0,43 proc., Metra - z 0,36 proc. do 0,37 proc., a Nowej TV - z 0,29 proc. do 0,31 proc.
Zoom TV rozpoczął nadawanie 25 października 2016 roku, Nowa TV 9 listopada 2016 roku, a Telewizja WP i Metro 2 grudnia 2016 roku.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 11.07.2019)