Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Lipiec 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spółka e-Kiosk SA odkupiła markę Compress za ponad 150 tys. zł

Prezesem spółki e-Kiosk od sierpnia 2018 roku jest Łukasz Piela (fot. materiały prasowe)

Spółka e-Kiosk SA (Grupa Gremi Media SA) odkupiła markę Compress od spółki Thunderbolt. W czerwcu Gremi sprzedała agencję public relations Compress, która zmieniła nazwę na Thunderbolt SA. e-Kiosk planuje w przyszłości połączyć marki eContentLAB z Compress. 

W piątek poinformowano, że sprzedaż znaku graficznego wraz z przeniesieniem autorskich praw majątkowych warta była nieco ponad 155,5 tys. zł. Dystrybutor e-prasy spółka e-Kiosk ma w swoim portfolio brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl i agencję marketingu digitalowego eContentLAB.

"Wierzę, że włączenie dodatkowych usług pod rozpoznawalną w branży marką, a przypomnę, że Compress jako brand funkcjonuje na polskim rynku od 1990 roku, pozwoli nam uzyskać efekt synergii i wyjść z ofertą kompleksowej obsługi klientów w ramach komunikacji 360 stopni. Decyzja o poszerzeniu oferty o usługi public relations będzie wiązała się z powiększeniem zespołu, nie wykluczamy też, że w przyszłości dojdzie do połączenia eContentLAB i Compressu, ale to wymaga czasu" – napisał w komunikacie Łukasz Piela, prezes spółki e-Kiosk.

– Informacje o spółce Compress, które do nas docierają, są przeznaczone dla rynku własnościowo-kapitałowego, natomiast nieszczególnie niosą przekaz merytoryczny dla branży – komentuje Sebastian Stępak, wiceprezes Związku Firm Public Relations i dyrektor zarządzający agencji MSL. Jego zdaniem Compress przekazuje tylko to, co wynika z obowiązku informacyjnego spółki notowanej na giełdzie.

Dyrektor innej agencji PR przyznaje anonimowo, że od kilku lat spółka nie jest liczącym się na rynku graczem. – Wystarczy spojrzeć na przychody. Nie wiemy, co tam się dzieje, nie spotykamy się w przetargach. Nie wiem, jakich ma klientów, nie widać ich nigdzie. Jej trudności trwają dobrych kilka lat – mówi.

Agencja Compress zanotowała w 2018 roku stratę netto w wysokości 381 tys. zł, przy przychodach ze sprzedaży rzędu 977 tys. zł. Również pierwszy kwartał 2019 roku przyniósł spółce stratę netto w wysokości 43 tys. zł. W czerwcu Gremi sprzedała spółkę za 420 tys. zł. W zeszłym tygodniu prezesem zarządu Compress został Łukasz Górski, który pełni funkcje zarządcze w spółkach inwestycyjnych. Jest prezesem m.in. Columbus Energy Finanse, Adelante, Investoria, Palabra i Madena.

e-Kiosk SA miał ponad pół miliona zł zysku w pierwszym kwartale. Przychody gotówkowe wyniosły w pierwszym kwartale 2,454 mln zł, czyli o prawie 30 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2018 roku. Zysk EBITDA wyniósł 524 tys. zł, przy stracie 180 tys. zł rok wcześniej, a zysk netto 570 tys. zł przy 453 tys. zł straty w pierwszym kwartale ubiegłego roku.

Przychody netto ze sprzedaży Grupy Gremi Media SA wyniosły w pierwszym kwartale 2019 roku 24,5 mln zł, EBITDA – 4,5 mln zł, a zysk netto – 3,1 mln zł. Przychody netto grupy ze sprzedaży wzrosły w pierwszym kwartale 2019 roku o 7 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(JSX, 08.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.