Nadawca TV Puls i Puls 2 miał 27 mln zł zysku netto w 2018 roku
Telewizja Puls informuje w sprawozdaniu finansowym, że jej najbardziej rozpoznawalną produkcją jest serial "Lombard. Życie pod zastaw" (screen:Youtube.com/ATM Grupa)
W 2018 roku nadawca kanałów TV Puls i Puls 2 osiągnął 210,65 mln zł przychodu, to o 22 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem. Aż o 129 proc. wzrósł zysk netto spółki - do 27 mln zł.
Telewizja Puls podała w sprawozdaniu z działalności, że wzrost przychodów jest wynikiem większej oglądalności obu jej kanałów telewizyjnych oraz dobrej kondycji rynku reklamy telewizyjnej. Cały zysk spółki trafił na jej kapitał zapasowy. Jedynym udziałowcem Telewizji Puls i jej prezesem jest Dariusz Dąbski.
W 2018 roku koszty działalności operacyjnej Telewizji Puls wyniosły 177,96 mln zł i były o 13,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Spółka tłumaczy to "wyższymi kosztami emitowanych programów poniesionymi w związku z uatrakcyjnieniem oferty programowej". Wzrosły również nakłady na wynagrodzenia - o 6,6 proc. do 11,3 mln zł.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udział TV Puls w rynku w 2018 roku wzrósł z 3,03 proc. do 3,4 proc., a Puls 2 - z 1,75 proc. do 1,88 proc. W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) pierwszy z kanałów zanotował wzrost z 3,42 proc. do 3,62 proc., a drugi z 1,94 proc. do 2,09 proc.
Zasięg techniczny TV Puls wyniósł na koniec roku 99,9 proc., zaś w przypadku Puls 2 zwiększył się do 82,7 proc. Liczba operatorów nadających TV Puls HD wzrosła ze 158 do 173, a operatorów nadających Puls 2 HD ze 128 do 141.
(BIG, 27.06.2019)