Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polska Press Grupa podwoiła zysk w 2018 roku, ale Polska Press sp. z o.o. ze stratą

Polska Press Grupa wydaje 20 dzienników regionalnych w 15 województwach (fot. materiały Polska Press Grupy)

Polska Press Grupa, wydawca prasy lokalnej i regionalnej, w 2018 roku uzyskała 426,3 mln zł przychodów i miała 9,6 mln zł zysku netto. Główna spółka grupy - Polska Press sp. z o.o. zamknęła rok ze stratą netto 3,6 mln zł.

Jak wynika ze sprawozdania finansowego Polska Press Grupy, przychody w 2018 roku spadły o 0,8 proc. w ujęciu rok do roku. Koszty działalności operacyjnej grupy wyniosły 427,2 mln zł, mniej o 0,7 proc. Spadły też nakłady na wynagrodzenia (o 2 proc.) i wyniosły 147,4 mln zł, a o 5,2 mln zł, do 10,8 mln zł, wzrosły natomiast "pozostałe przychody operacyjne", czyli wpływy pośrednio związane z działalnością operacyjną grupy. Zysk netto zwiększył się o 102,5 proc. W 2018 roku średnioroczne zatrudnienie w grupie wynosiło 2233 osoby.

Głowna spółka grupy Polska Press sp. z o.o. wygenerowała natomiast 416,2 mln zł przychodów (spadek o 0,3 proc.), co stanowi 97,6 proc. przychodów całej grupy kapitałowej (w 2017 roku było to 97,2 proc.). Koszty działalności operacyjnej spółki wyniosły 422,2 mln zł (spadek o 0,4 proc. w porównaniu z 2017 rokiem). Spadły także nakłady na wynagrodzenia (o 2,1 proc.) i wyniosły 141,9 mln zł. Spółka zakończyła ubiegły rok stratą netto 3,6 mln zł (w 2017 roku strata netto wyniosła 6,65 mln zł). W 2018 roku średnioroczne zatrudnienie w spółce wynosiło 2161 osób.

Grupa kapitałowa Polska Press jest częścią międzynarodowego koncernu wydawniczego (Verlagsgruppe Passau). Polska Press sp. z o.o. jest "spółką matką holdingu", przy czym sama spółka jest zorganizowana jako "struktura wielooddziałowa".

Polska Press Grupa wydaje 20 dzienników regionalnych w 15 województwach. Grupa jest również wydawcą blisko 150 tygodników lokalnych oraz bezpłatnej gazety miejskiej Naszemiasto.pl., posiada także sześć drukarni. W portfolio grupy znajdują się również 23 regionalne serwisy informacyjne i serwis ogłoszeniowy Gratka.pl.

(BIG, 21.06.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.