Kantar: wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły w maju o 3,9 proc.
Najwięcej na reklamę w radiu wydał w maju Terg (fot. João Silas/Unsplash)
W maju cennikowe wpływy reklamowe rozgłośni monitorowanych przez Kantar wzrosły o 3,9 proc.
Jak wynika z danych cennikowych, które nie uwzględniają rabatów, przychody reklamowe Grupy RMF wzrosły w porównaniu z majem ub.r. o 5,9 proc., do 272,2 mln zł. Wyższe wpływy cennikowe uzyskały również: Eurozet - wzrost o 3,5 proc. (do 137,1 mln zł) i Grupa ZPR Media - o 17,9 proc. (do 126,4 mln zł). Przychody Grupy Radiowej Agory z reklam spadły o 4,3 proc. (do 74,5 mln zł), a rozgłośni publicznych o 12,9 proc. (do 68,8 mln zł).
Według danych cennikowych najwięcej na reklamę w radiu w maju wydał Terg (właściciel sieci Media Expert) - 52,8 mln zł (o 45 proc. więcej niż w maju 2018 roku). Wśród największych reklamodawców w tym medium były także: Euro-Net - 39,1 mln zł (wzrost o 26,8 proc.) i Aflofarm - 38,5 mln zł (spadek o 31,4 proc.).
(KOZ, 21.06.2019)