Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 21, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Firmy sponsorujące sport pozytywnie postrzegane przez Polaków

Autorzy badania podkreślają, że ranking sponsorów w ciągu dekady uległ dużej zmianie (fot. Pixabay.com)

76 proc. ankietowanych uważa, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu – wynika z badania "Sponsoring Monitor 2018" ARC Rynek i Opinia.

ARC Rynek i Opinia porównał raport z wynikami z 2008 roku. W ciągu dziesięciu lat o 12 punktów procentowych wzrósł odsetek Polaków, którzy twierdzą, że sponsoring pozytywnie wpływa na rozwój sportu (wtedy twierdziło tak 64 proc. badanych). 84 proc. respondentów twierdzi, że sponsoring stosują firmy, które chcą poprawić swój wizerunek (wzrost o 11 pkt). Połowa Polaków deklaruje, że korzystniej ocenia firmy angażujące się w sponsoring (wzrost o 15 pkt). Wciąż mniej niż jedna trzecia osób deklaruje, że chętniej kupują produkty sponsora lub korzystają z jego usług (w 2018 roku twierdziło tak 28 proc. badanych, a w 2008 roku było to 27 proc.).

Najbardziej rozpoznawalnymi sponsorami są: PKN Orlen, Adidas, Coca-Cola, Nike, Lotos, Orange i PZU. Najbardziej znanym sponsorem sportu w 2018 roku był PKN Orlen - znajomość spontaniczna na poziomie 23 proc. (w 2008 roku była to marka Tyskie, ze znajomością spontaniczną na poziomie 16 proc.). Orlen jest również najbardziej znanym sponsorem kultury - znajomość spontaniczna na poziomie 13 proc. (w 2008 roku była to marka Era ze znajomością spontaniczną na poziomie 8 proc.).

Press

Opinie na temat sponsoringu (fot. materiały prasowe)

Autorzy badania podkreślają, że ranking sponsorów w ciągu dekady uległ dużej zmianie. W 2008 roku czołówka firm sponsorujących sport należała do marek telekomunikacyjnych i piwnych (Tyskie, Orange, Telekomunikacja Polska, Plus, Lech), a obecnie w pierwszej piątce znajdują się dwie polskie marki paliwowe (PKN Orlen, Lotos) oraz trzy międzynarodowe (Adidas, Coca-Cola, Nike), w tym dwie związane ściśle ze sportem.

Najbardziej rozpoznawalnymi sponsorami kultury w 2018 roku były: PKN Orlen, Orange, PZU, Lotos, Coca-Cola, podczas gdy w 2008 roku: Era, Telewizja Polska, Telekomunikacja Polska, TVN, Polsat.

"Sponsoring Monitor" to kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze, realizowane przez ARC Rynek i Opinia. W 2018 roku przeprowadzono wywiady telefoniczne (1511 wywiadów CATI) i internetowe (3694 wywiadów CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia (Epanel.pl). W 2008 roku zastosowano metodę CAPI (bezpośrednie wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo) na próbie 1235 Polaków.

(IKO, 21.06.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.