Zwiększyła się widownia opolskiego festiwalu w TVP
Kanał TVP 1, transmitując opolski festiwal, był liderem rynku (fot. Jan Bogacz/TVP)
Transmisja 56. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki przyciągnęła do TVP 1 i TVP Polonia średnio 2,24 mln widzów - o 261 tys. więcej, niż oglądało imprezę rok temu.
W piątek, pierwszego dnia festiwalu (odbyły się koncerty "Od Opola do Opola" i "Debiuty"), transmisję z Opola w TVP 1 oglądało średnio 2,25 mln widzów, a w TVP Polonia - 99 tys. (łącznie 2,35 mln). Drugiego dnia ("Premiery", "Walizki moje pełne snów...") imprezę śledziło w Jedynce 2,02 mln widzów, a w TVP Polonia - 59 tys. (łącznie 2,07 mln). Trzeci dzień ("Nie pytaj o Polskę #30latwolności") zgromadził odpowiednio 2,22 mln widzów i 63 tys. widzów (łącznie 2,29 mln).
Kanał TVP 1, transmitując opolski festiwal, osiągnął 21,08 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej. Udział Polsatu wynosił 7,57 proc., TVN - 6,82 proc., a TVP 2 - 4,27 proc. Jedynka prowadziła również w grupie komercyjnej z udziałem 16,02 proc. TVP z reklam wokół imprezy w TVP 1 i TVP Polonia uzyskała 5,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Przed rokiem opolski festiwal przyciągnął do TVP 1 i TVP Polonia średnio 1,98 mln widzów. Impreza odbyła się w dniach 8-10 czerwca.
W poniedziałek w ramach 56. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki odbył się jeszcze koncert "Scena alternatywna" w całości transmitowany w TVP Kultura (część można było obejrzeć w TVP 1).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 18.06.2019)