Google zarobił w 2018 roku 4,7 mld dol. na informacjach pochodzących z prasy
12.06.2019, 07:50
Google kwestionuje wnioski z raportu (fot. Pixabay.com)
Google zarobił w 2018 roku 4,7 mld dol. dzięki publikowaniu artykułów prasowych na stronach Google News i wyszukiwaniu ich - podał "New York Times", powołując się na raport stowarzyszenia News Media Alliance.
To niewiele mniej niż 5,1 mld dol., które media newsowe zarobiły na reklamie cyfrowej w ubiegłym roku. News Media Alliance podkreśla, że "dziennikarze, którzy tworzą kontent, zasługują na udział w tych 4,7 mld dol.". Organizacja reprezentuje ponad 2 tys. amerykańskich gazet.
Google podważa raport stowarzyszenia i podkreśla, że "większość wyszukiwań newsów nie pokazuje reklam".
(MC, 12.06.2019)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter