Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 03, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bank Millennium przejmie Euro Bank, marka Euro Bank zniknie

Od roku w reklamach Euro Banku pojawiają się trzy wampiry (screen Youtube.com/eurobank)

Zarząd Banku Millennium, który w listopadzie 2018 roku poinformował, że przejmuje akcje Euro Banku SA za 1,83 mld zł, zapowiedział finalizację transakcji na jesień 2019 roku. Integracja obu banków ma nastąpić w ostatnim kwartale.

Zgodę na przejęcie wydały UOKiK i KNF.

W reklamach Euro Banku od siedmiu lat występuje aktor Piotr Adamczyk, któremu w spotach reklamowych od roku towarzyszy trójka wampirów. Euro Bank jest klientem agencji Leo Burnett Warszawa. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Starcom.

W kampaniach Banku Millennium występuje Radek Kotarski, twórca internetowego kanału popularnonaukowego Polimaty. Kreacją dla Banku Millennium zajmuje się agencja Change Serviceplan. Media kupuje dom mediowy Initiative Media, działaniami w internecie zajmuje się Carat Poland.

Marcin Kalkhoff, partner w BrandDoctor uważa, że szkoda marek, które wykreowały silny wizerunek, ale prawa rynku są takie, że jedni kupują drugich. - Nie zawsze silniejszy kupuje słabszego, czasami dzieje się odwrotnie - choć nie wiem, czy faktycznie taki przypadek tu zachodzi. Może wizerunkowo w naszym postrzeganiu Euro Bank wygląda na ciekawszy, ale to niekoniecznie znaczy, że jest silniejszy. Millennium promowanie przez Radka Kotarskiego wydaje się dość zachowawcze, a w dodatku ze  świadomie - jak sądzę - powtarzanym od lat hasłem "Tradycyjna bankowość w nowoczesnym wydaniu" raczej mojego zainteresowania nie budzi - mówi Marcin Kalkhoff.

Jego zdaniem w zestawieniu z odważną, wampirzą komunikacją Euro Banku przegrywa. Ale to wciąż zbyt mało, by jednoznacznie stwierdzić, że to zaskakujący ruch. - Przypuszczam, że Millennium chce zyskać dostęp do oferty i klientów, których jakoś pod własnymi skrzydłami nie umie zdobyć lub poprzez zakup konkurenta ich pozyskanie jest łatwiejsze, a może nawet tańsze.
Takie zakupy są zawsze obejrzane z każdej strony i uważnie przekalkulowane - uważa nasz ekspert.

Strateg marketingu Anna Gołębicka także jest zdania, że inwestowanie w komunikację Euro Banku to zabezpieczenie przyszłej inwestycji. - Podmiot przejmowany do końca musi być w dobrej kondycji, musi być marką zdrową - mówi Gołębicka. - W przypadku bankowości bezpieczeństwo jest najważniejszym czynnikiem. Konsumenci muszą widzieć, że z ich bankiem nie dzieje się nic złego, a reklama im o tym mówi najlepiej.

Galeria: „Deceitful Reverence” - Igor Pisuk

(AMS, 03.06.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.