Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wywiady Bogdana Rymanowskiego  |  Przejście do Goal.pl  |  Nowy naczelny Noizz.pl  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Zmiany w ramówce Radia Nowy Świat  |  Grupa ZPR Media uruchomiła internetowe kanały  |  Prezenterzy chorzowskiego Radia Best  |  Zespół Polityki Insight  |  Nowa redaktorka naczelna serwisu PolitykaZdrowotna.com  |  Zestawienie magazynów popularnonaukowych  |  Dentsu X wygrała przetarg  |  Cut The Mustard obsługuje  |  Ahmad Tea London klientem  |  One House planuje  |  11 mln odbiorców w USA bez dostępu do ABC News i ESPN  |  Bluesky zyskuje na blokadzie platformy X w Brazylii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 27, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie partie wydały ok. 2,2 mln zł na kampanie na Facebooku i Google

Facebook i Google wprowadziły weryfikację tożsamości reklamodawców oraz transparentność finansowania (fot. Pixabay.com)

Od marca partie polityczne w Polsce wydały w ramach kampanii do Parlamentu Europejskiego ok. 1,8 mln zł na reklamy na Facebooku i 380 tys. zł w Google. Na Facebooku najwięcej pieniędzy wydała Konfederacja, w Google – Prawo i Sprawiedliwość.

Facebook i Google w tym roku zaostrzyły zasady zamieszczania i wyświetlania reklam politycznych m.in. w związku z wyborami do PE. Obie platformy wprowadziły weryfikację tożsamości reklamodawców oraz transparentność dotyczącą finansowania reklam.

Według udostępnionego przez Facebook raportu dotyczącego Biblioteki reklam, od marca do 24 maja zamieszczono w serwisie 11 935 reklam na łączną kwotę 1 882 856 zł. Najwięcej pieniędzy wydała Konfederacja – łącznie za 217 reklam zapłaciła 184,5 tys. zł. Dalej w zestawieniu znalazły się: Koalicja Europejska – 140,7 tys. zł za 518 reklam, Wiosna Roberta Biedronia – 89,4 tys. zł za 58, Prawo i Sprawiedliwość - 43,5 tys. zł za 102, a Lewica Razem – 40,1 tys. zł za 94.

Z raportu Google wynika, że od 20 marca do 24 maja w Google, YouTube i usługach partnerów firmy zamieszczono 3002 reklamy na łączną kwotę 382 tys. zł. Najwięcej wydało Prawo i Sprawiedliwość – za 259 reklam zapłacono 241 tys. zł. Dalej znalazły się: Koalicja Europejska – 40 tys. zł za 2626 reklam, Lewica Razem – 27 tys. zł za 33, Konfederacja – 19,5 tys. zł za 9, oraz Wiosna Roberta Biedronia – 2,2 tys. zł za 11.

Galeria: Grand Press Photo 2019, projekt dokumentalny - I miejsce

(PD, 27.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.