Wirtualna Polska testuje w swojej telewizji technologię reklamy online
![](/images/contents/photo_57337_1558415701_big.jpg)
Wirtualna Polska od miesiąca testuje w Telewizji WP technologię DAI (fot. materiały prasowe)
Wirtualna Polska testuje w Telewizji WP w usłudze Pilot technologię DAI (dynamic ad insertion), która polega na zastąpieniu bloku reklamowego w telewizji linearnej reklamą wideo online. Wydawca liczy na to, że technologią zainteresuje innych nadawców.
DAI wdrożono w usłudze WP Pilot na kanale Telewizja WP. Każdy oglądający Telewizję WP widzi zupełnie inną reklamę podczas trwania standardowego bloku reklamowego.
Jak mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding, takie rozwiązanie przynosi korzyści dla widzów, ale przede wszystkim pozwala lepiej adresować ofertę dla reklamodawców, tj. są w stanie zastosować znany z internetu targeting oraz viewability, czyli rozliczanie się za rzeczywiście widzianą reklamę, co w telewizji jest niemożliwe.
Świderski zaznaczył, że technologia jest wykorzystywana w krajach Europy Zachodniej (np. w Wielkiej Brytanii) oraz w USA, gdzie udział takich reklam wzrósł z 0,6 do 3 proc. w 2019 roku. Jak podkreślił, dziś taka reklama dociera do 50 mln gospodarstw domowych w USA. - Miesiąc temu mieliśmy spotkanie w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji i otrzymaliśmy zgodę, aby testować usługę własnej telewizji – powiedział Świderski.
Dodał, że z technologii mogliby korzystać nadawcy telewizji kablowych i satelitarnych, którzy mają swoje dekodery, np. Cyfrowy Polsat i UPC, jednak do tego potrzebne są zmiany w przepisach.
(PD, 21.05.2019)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)