Amazon chce płacić „NYT” i BuzzFeed, by docierać do odbiorców spoza USA
Amazon chce, by media pomogły jej wejść na nowe rynki i skłonna jest za promocję płacić z góry (fot. Christian Wiediger/Unsplash)
Amazon negocjuje z wydawcami amerykańskich mediów umowy, na mocy których firma płaciłaby im z góry za promowanie wśród nowych klientów. Szczególnie w serwisach przyciągających zagranicznych konsumentów zainteresowanych e-zakupami.
Szczegóły negocjacji i oferty Amazona nie są znane. Ale do tej pory z podobnych praktyk korzystały Facebook, Google i Twitter.
Powołując się na anonimowe źródła, portal Vox pisze, że wiadomo, iż firma chce, by media pomogły jej wejść na nowe rynki i skłonna jest za promocję płacić z góry. Dotychczas rozliczała się z nimi, dopiero gdy kupujący wszedł w link promujący Amazona i dokonał transakcji. Podano, że negocjacje prowadzone są m.in. z "New York Timesem" i portalem BuzzFeed.
(MC, 10.05.2019)