Dzienniki regionalne ze spadkami sprzedaży w pierwszym kwartale
W marcu najwięcej zyskał "Kurier Lubelski"
W pierwszym kwartale wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadki sprzedaży. Najwięcej straciła „Gazeta Wrocławska” (Polska Press Grupa), najmniej „Sport” (Whizz).
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, największą średnią sprzedaż w pierwszym kwartale odnotowała „Gazeta Pomorska” - 26 651 egz. (spadek o 13,18 proc. rok do roku). W pierwszej piątce zestawienia znalazły się: „Dziennik Zachodni” - 21 497 egz. (spadek o 19 proc.), „Głos Wielkopolski” - 19 270 egz. (spadek o 14,27 proc.), „Express Ilustrowany” - 15 475 egz. (spadek o 17,84 proc.) oraz „Dziennik Bałtycki” - 13 796 egz. (spadek o 13,75 proc.).
W pierwszym kwartale największy spadek sprzedaży odnotowała „Gazeta Wrocławska” – o 19,23 proc., do 9385 egz., najmniejszy „Sport” - o 5,77 proc., do 4280 egz.
W samym marcu wzrost sprzedaży zanotowały jedynie „Kurier Lubelski” - o 6,6 proc., do 3232 egz., oraz „Polska Metropolia Warszawska” - o 2,16 proc., do 2980 egz.
W pierwszej piątce zestawienia znalazły się: „Gazeta Pomorska” - 27 156 egz. (spadek o 11,27 proc.), „Dziennik Zachodni” - 21 932 egz. (spadek o 16,81 proc.), „Głos Wielkopolski” - 19 965 egz. (spadek o 10,32 proc.), „Express Ilustrowany” - 16 414 egz. (spadek o 15,54 proc.).
Poza "Sportem" wszystkie wymienione tytuły należą do Polska Press Grupy.
(PD, 09.05.2019)