Dział: INTERNET

Dodano: Maj 06, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook mocno odświeży layout. Chce przyciągnąć młodych

Według zapowiedzi nowy interfejs serwisu będzie łatwiejszy w nawigacji (fot. Newsroom.fb.com)

Facebook zapowiedział całkowite odświeżenie layoutu swojego serwisu społecznościowego. Zdaniem eksperta ma to być sposób na poprawę wizerunku platformy i przyciągnięcie młodszych użytkowników.

Podczas ubiegłotygodniowej konferencji F8 szef Facebooka Mark Zuckerberg zapowiedział, że nowy interfejs serwisu zostanie uproszczony i będzie łatwiejszy w nawigacji. Użytkownicy mają mieć zapewniony szybszy dostęp do najczęściej używanych przez nich funkcji. W nowej wersji serwisu zakładka z grupami zostanie na nowo przemodelowana, dzięki czemu, według zapowiedzi, łatwiej będzie można znaleźć grupy i śledzić ich aktywność.

Najpierw zostanie zaktualizowana aplikacja na urządzenia mobilne, zmiany na stronie mają zostać wprowadzone w ciągu kilku miesięcy.

Poza tym zmienią się też inne usługi Facebooka. Messenger otrzyma zbudowaną całkowicie od podstaw aplikację, która według zapowiedzi ma działać szybciej i pozwoli również na wspólne oglądanie materiałów wideo w czasie rzeczywistym. Nowa aplikacja ma być dostępna pod koniec roku. Wśród nowości, jakie otrzyma Instagram, najważniejsze są: możliwość kupowania prezentowanych na zdjęciach produktów bezpośrednio z poziomu aplikacji oraz prowadzenie zbiórek pieniędzy na wsparcie organizacji non profit. W przypadku WhatsApp jedyną nowością będzie możliwość obejrzenia oferty produktowej firmy, z którą obecnie prowadzimy rozmowę na czacie.

- Myślę, że Facebook ma duży problem wizerunkowy i ma to związek ze sporym odpływem młodych ludzi z serwisu. Przestał być „cool” i nowy layout wychodzi temu naprzeciw – staje się młodzieżowy, nowoczesny, trochę bardziej przypominający to, jak wyglądają dzisiaj konkurencyjne serwisy, np. Snapchat – uważa Przemysław Pająk, redaktor naczelny Spidersweb.pl.

Zwraca przy tym uwagę, że Facebook swoim nowym wyglądem powraca do rozwiązań z lat 2012-2013. Ale pod kątem funkcjonalnym niewiele się zmieni. - Po prostu serwis będzie inaczej wyglądał, będzie szybszy dostęp do funkcji, z których użytkownicy korzystają najczęściej. Ale nie sądzę, żeby to w znacznym stopniu wpłynęło na zmianę sposobu funkcjonowania – twierdzi Pająk.

Facebook obchodzi w tym roku 15-lecie swojego istnienia. W ostatnim czasie firma zmagała się z kryzysem wizerunkowym związany z wyciekami danych swoich użytkowników serwisu. 

A przed nią kolejne problemy. Jak podaje brytyjski „The Guardian”, powołując się na badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Oksfordzkiego, do 2070 roku liczba zarejestrowanych martwych użytkowników na FB przekroczy liczbę żywych, a do 2100 roku na Facebooku takich kont będzie co najmniej 1,4 mld.

W 2018 roku Facebook wypracował 55,8 mld dol. przychodów i 22,1 mld dol. zysku netto.

(PD, 06.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.