Tylko 34,4 proc. przychodów grupy 4fun Media pochodzi z reklam w telewizji
Od lewej: prezes 4fun Media Ross Newens i członek zarządu Rafał Baran (fot. materiały prasowe)
Grupa kapitałowa 4fun Media SA w 2018 roku uzyskała wyższe przychody z nośników reklamy zewnętrznej niż ze sprzedaży czasu reklamowego w telewizjach muzycznych. Grupa wypracowała zysk netto 7,9 mln zł.
Łączne przychody grupy wyniosły w 2018 roku 60,9 mln zł i były o 23,8 proc. wyższe niż w 2017 roku. Reklama zewnętrzna, której sprzedaż prowadzi spółka zależna Screen Network, zapewniła grupie 21,7 mln zł, czyli o 61,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody z reklamy telewizyjnej w 4fun.tv, 4fun Dance i 4fun Gold Hits spadły o 9,4 proc. (do 20,9 mln zł), co było spowodowane - jak podano w raporcie - ”nieco niższą oglądalnością kanałów należących do 4fun Media”. Reklama telewizyjna stanowiła 34,4 proc. całkowitych przychodów grupy wobec 56,9 proc. rok wcześniej. Z kolei agencja reklamowa FCB Bridge2fun miała 10,5 mln zł przychodów (wzrost o 44 proc.).
W 2018 roku grupa 4fun Media ogłosiła strategię inwestowania w obszary e-commerce i digital. W minionym roku przychody ze sprzedaży towarów za pośrednictwem internetu i z działalności serwisów internetowych wyniosły 2,3 mln zł. Zarząd spółki prognozuje, że w 2019 roku osiągnie z tego tytułu co najmniej 15 mln zł przychodów.
Grupa w 2018 roku uruchomiła sklepy: CupSell.pl (zajmuje się produkcją ubrań i gadżetów z personalizowanymi nadrukami), Pingbig.com (oferuje możliwość produkowania autorskich wzorów odzieżowych), Naimpreze.pl (gadżety dla młodzieży), MarsFromVenus.com (bluzy i koszulki z nadrukami) oraz Mustache.pl (produkty polskich projektantów).
Grupa kapitałowa 4fun Media w 2018 roku wypracowała 7,9 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 2 proc. w porównaniu z 2017 rokiem. Wskaźnik EBITDA wyniósł 12,2 mln zł (wzrost o 6,2 proc.).
(KOZ, 29.04.2019)