Polska Agencja Prasowa stawia na wideo  |  Serial "Uroczysko" z Antonim Królikowskim w TV 4  |  Spółka produkująca paradokumenty ze stratą  |  Oglądalność 25. Mazurskiej Nocy Kabaretowej w TV Puls  |  Wydawnictwo Arbitror Marcina Celińskiego zwiększyło przychody  |  Kanał Kabaret TV od WP także w ofercie Orange Polska  |  Pierwsza edycja Acces Info Impact Award  |  Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poszukuje agencji  |  McCann Poland pomoże  |  Effective Media Solutions wypromuje program  |  Head of sales w Grupie Eura7  |  Warner Bros. Discovery wyznacza CEO w Australii i Nowej Zelandii  |  Apple zmieni dyrektora finansowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polska Agencja Prasowa stawia na wideo  |  Serial "Uroczysko" z Antonim Królikowskim w TV 4  |  Spółka produkująca paradokumenty ze stratą  |  Oglądalność 25. Mazurskiej Nocy Kabaretowej w TV Puls  |  Wydawnictwo Arbitror Marcina Celińskiego zwiększyło przychody  |  Kanał Kabaret TV od WP także w ofercie Orange Polska  |  Pierwsza edycja Acces Info Impact Award  |  Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poszukuje agencji  |  McCann Poland pomoże  |  Effective Media Solutions wypromuje program  |  Head of sales w Grupie Eura7  |  Warner Bros. Discovery wyznacza CEO w Australii i Nowej Zelandii  |  Apple zmieni dyrektora finansowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polska Agencja Prasowa stawia na wideo  |  Serial "Uroczysko" z Antonim Królikowskim w TV 4  |  Spółka produkująca paradokumenty ze stratą  |  Oglądalność 25. Mazurskiej Nocy Kabaretowej w TV Puls  |  Wydawnictwo Arbitror Marcina Celińskiego zwiększyło przychody  |  Kanał Kabaret TV od WP także w ofercie Orange Polska  |  Pierwsza edycja Acces Info Impact Award  |  Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poszukuje agencji  |  McCann Poland pomoże  |  Effective Media Solutions wypromuje program  |  Head of sales w Grupie Eura7  |  Warner Bros. Discovery wyznacza CEO w Australii i Nowej Zelandii  |  Apple zmieni dyrektora finansowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 19, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN obniżył ceny reklam w maju

Katarzyna Baczyńska: "Jeżeli TVN decyduje się na taki krok, to znaczy, że ma problem ze sprzedażą zasobów reklamowych" (fot. Wojciech Artyniew/Press)

Biuro reklamy TVN Media poinformowało, że obniżyło ceny reklam na maj średnio o 12 proc. względem maja 2018 roku.

"Wzrost popytu na cennik uczynił z niego dominującą formę zakupu stacji. Wierzymy, że majowa wycena wzmocni jego efektywność we wszystkich pasmach programowych" - podało biuro reklamy TVN Media. W polityce handlowej biura na 2019 rok nie ma możliwości zakupu telewizji TVN w formie pakietowej, wprowadzono za to pakiet TVN z TVN Siedem.

12-proc. obniżka dotyczy cennika obejmującego emisję od godz. 6 rano do 2 w nocy.

- Jeżeli TVN decyduje się na taki krok, to znaczy, że ma problem ze sprzedażą zasobów reklamowych - komentuje Katarzyna Baczyńska, TV director w domu mediowym Codemedia. - O ile kwiecień cieszył się dużym zainteresowaniem reklamodawców między innymi ze względu na Wielkanoc, o tyle w maju nie ma takich momentów, w których sprzedaż mogłaby być dodatkowo stymulowana, stąd może wynikać takie asekuracyjne podejście do ceny i chęć przyciągnięcia jak największej liczby reklamodawców od konkurencji - wyjaśnia Baczyńska. Zwraca uwagę, że TVN jako ostatni z dużych nadawców ogłosił cennik na maj. Z ustaleń "Presserwisu" wynika, że w TVP średnia podwyżka w maju wynosi ok. 10 proc.

Macieja Niepsuja, buying directora w domu mediowym MullenLowe Mediahub, ruch TVN nie dziwi, bo widać było mniejsze obłożenie bloków reklamowych na początku roku. - Patrząc nie tylko na telewizję, na rynku nie ma więcej pieniędzy niż rok temu, żeby nie powiedzieć, że jest ich sporo mniej - mówi. - Pytanie, czy wydatki będą się kumulowały w kolejnych kwartałach, czy to jest pierwszy zwiastun tego, że ten rok będzie słabszy niż w 2018 - zastanawia się Niepsuj.

Najwyżej wycenianą pozycją w majowym cenniku TVN są "Kuchenne rewolucje". Najdroższy 30-sekundowy spot przy programie emitowanym w czwartki o 21.30 kosztuje 74,9 tys. zł - o 3,7 proc. mniej niż przed rokiem.

W cenniku wysoko wyceniono także finał "MasterChef Junior" (w niedzielę 5 maja o godz. 20) - ceny reklam przy talent show sięgają 63,2 tys. zł (spadek o 21,3 proc.), reality show "Projekt Lady" (w poniedziałki o 21.30, od 20 maja) - do 59,9 tys. zł (wzrost o 23,8 proc.) i "Fakty" - do 59 tys. zł (spadek o 0,7 proc.).

(KOZ, 19.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.