"Forbes Women" zadebiutuje w czwartek

Magazyn ma opisywać tematy, na które nie ma miejsca w "Forbesie"
W czwartek 4 kwietnia na rynku pojawi się dwumiesięcznik "Forbes Women" (Ringier Axel Springer Polska). Ekspertki oceniają, że może być ciekawą propozycją dla kobiet biznesu z większych miast. Wskazują, że przyszłością prasy są luksusowe magazyny dla zamożniejszych czytelników.
Koszt egzemplarza wyniesie 17,90 zł. Magazyn ma opisywać tematy, na które nie ma miejsca w "Forbesie": strefę psychologii biznesu (w tym emocjonalne aspekty biznesu i relacje z partnerami biznesowymi, także w kontekście osobistym) i stylu życia (hobby, moda biznesowa, etykieta).
Pomysł chwali Ewa Redel-Bydłowska, doradca zarządu spółki Fitatu ds. rozwoju, która przez 24 lata pracowała w Edipresse. - Tytuły specjalistyczne są bardzo dobrym kierunkiem myślenia. Droższe, ale skierowane do konkretnej grupy celowej - mówi. Jej zdaniem grupa zainteresowana danym tematem będzie skłonna zapłacić więcej za wysokiej jakości zawartość. Ekspertka szacuje, że nakład rzędu 10-15 tys. egzemplarzy i sprzedaż połowy byłyby "rozsądnymi i rzetelnymi założeniami".
- To ciekawa koncepcja przeznaczona dla grupy bizneswoman - ocenia Anna Szaluś, dyrektor ds. reklamy wydawnictwa Zwierciadło. Widzi w magazynie miejsce dla konkretnego typu reklam. - Myślę o rynku ekskluzywnym: technologie z komunikacją do kobiet, branża inwestycyjno-bankowa, moda, luksusowe kosmetyki dla kobiet. Może też anti-aging, gabinety odnowy i medycyny estetycznej - wyjaśnia. Nie dziwi jej to, że na rynku pojawia się nowy drukowany tytuł. - Prasa kobieca obroni się. Kobiety traktują prasę jako przyjemność, inwestowanie w czas dla siebie. Przekartkowanie prasy przy kawie w wygodnym fotelu to coś luksusowego - mówi Szaluś.
Zdaniem Moniki Rychlicy, head of press, outdoor, cinema and ambient w IPG Mediabrand, magazyn wpisuje się w pojawiające się od kilku lat zapowiedzi, że prasa przyszłości będzie medium ekskluzywnym, przeznaczonym dla grup zamożnych, miejskich, w wieku powyżej 30 lat. Jak dodaje, tematyka dwumiesięcznika jest ciekawa, a w połączeniu z treściami w internecie będzie atrakcyjną ofertą dla reklamodawców. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, ci wykupili już reklamy w pierwszym numerze magazynu.
Paweł Zielewski, redaktor naczelny "Forbesa", zaznacza, że nowy magazyn będzie odrębnym tytułem z samodzielną redakcją. Na razie wydawnictwo nie zdradza, kto będzie kierował nowym pismem.
W zeszłym roku w stulecie uzyskania przez Polki praw wyborczych zainaugurowano cykl spotkań "Forbes Women" o sile kobiet w biznesie. We wrześniu na Forum Ekonomicznym w Krynicy odbyły się dwa panele: jeden traktował o kobietach zaangażowanych w technologie, drugi stawiał pytanie, czy kobiety będą rządzić światem w 2025 roku.
Według danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem miesięcznika "Forbes" w 2018 roku wyniosła 20 273 egz.
(JSX, 01.04.2019)
