Nielsen złożył ofertę w przetargu TVP na badania oglądalności
Nielsen potwierdził, że złożył ofertę (screen YouTube/ Nielsen)
Firma Nielsen Audience Measurement wystartowała w przetargu Telewizji Polskiej na badania oglądalności.
"Informujemy, iż po bardzo uważnej i starannej analizie dokumentacji przetargowej, podjęliśmy jako Nielsen decyzję o złożeniu naszej oferty w przetargu ogłoszonym przez TVP dnia 20 marca 2019 roku" - poinformował Mikołaj Piotrowski, szef marketingu i komunikacji w Nielsen Audience Measurement. "Warunki umieszczone przez TVP w nowej dokumentacji przetargowej zmieniły się w porówaniu do procesu ogłoszonego przez nadawcę publicznego w lutym tego roku i są zgodne z praktyką oraz standardami rynkowymi" - napisał.
TVP szuka firmy, która będzie badać jej oglądalność przez 12 miesięcy. Wykonawca ma pobierać dane z co najmniej 2350 mierników zainstalowanych w przynajmniej 1750 gospodarstwach domowych (w poprzednim przetargu z 2 tys. gospodarstw). TVP chce otrzymywać dane z co najmniej 157 stacji minuta po minucie (wcześniej nie mniej niż 200 stacji; obecnie Nielsen monitoruje ponad 170). Wykonawca ma zrealizować raz, a nie dwa razy w roku badanie założycielskie (Nielsen realizuje jedno badanie w ciągu roku). Z analiz, na jakich wykonanie ma pozwalać oprogramowanie firmy telemetrycznej, zniknęły wyniki pomiaru oglądalności online.
W poprzednim przetargu Nielsen nie złożył oferty z powodu - jak tłumaczył - warunków zawartych w dokumentacji. TVP przyznała wówczas, że ze względu na charakter zamówienia i sytuację na polskim rynku ofertę mógł złożyć tylko ten podmiot.
Obecna umowa TVP z Nielsen Audience Measurement obowiązuje do 9 kwietnia.
(KOZ, 28.03.2019)