„Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej”
Miles Young
Wydawnictwo Arkady
Warszawa 2018
Bez względu na czas, miejsce i technologie konwencja reklamy się nie zmienia – wciąż ma docierać do klienta i przekonać do zakupu produktów czy usług. Young napisał de facto podręcznik, jak tworzyć skuteczną komunikację w dobie internetu.
Najpierw tłumaczy mechanizmy reklamy dawnej analogowej i nowej cyfrowej, a potem pokazuje, że zasady są praktycznie te same, tylko narzędzia inne. W 18 rozdziałach opisuje ewolucję; wyjaśnia, czym właściwie jest reklama cyfrowa. Krok po kroku na przykładach pokazuje, jak tworzyć dobrą reklamę w dobie internetu i social mediów. Pokazuje zarówno możliwości, jak i konieczności nowoczesnej reklamy, a wnioski opiera na najnowszych badaniach naukowych i wiedzy płynącej z doświadczenia. Young uczy też, jak się przebić w szumie medialnym, który jego zdaniem jest wyzwaniem dla nowoczesnej komunikacji.
Miles Young zęby zjadł na reklamie. Pracował i wciąż pracuje (choć już nie operacyjnie) w Ogilvy. Od pierwszej strony czujemy więc, że nie pisał tego teoretyk, tylko doświadczony reklamiarz. Pokusił się też o stworzenie 13 prognoz dla branży. Według niego np. słowo „cyfrowy” zniknie. Przestaniemy bowiem dzielić świat na on- i offline.
Jego książka przeznaczona jest dla tych, którzy już pracują w reklamie, ale chcą robić to lepiej. Ale też dla tych, którzy myślą o karierze w branży, lecz nim podejmą decyzję, będą chcieli ją lepiej zrozumieć.
(AMS, 15.03.2019)