Warsztaty „Know-how dziennikarstwa ekonomicznego”
Warsztaty skierowane są do dziennikarzy zajmujących się ekonomią i gospodarką (fot. materiały organizatorów)
Magazyn „Press” i Allegro zapraszają na pierwsze warsztaty dla dziennikarzy i redaktorów ekonomicznych.
Tematyka ekonomiczna staje się coraz większym wyzwaniem dla mediów - redakcje potrzebują więc wykwalifikowanych dziennikarzy rozumiejących zachodzące zmiany gospodarcze, umiejących analizować wydarzenia i trendy rynkowe.
Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, „Press” wraz z Allegro organizują warsztaty, które dostarczą praktycznej wiedzy przydatnej w pracy dziennikarzom i redaktorom. Potrwają jeden dzień, będą podzielone na kilka bloków tematycznych.
Wśród prowadzących będą specjaliści, doświadczeni dziennikarze, m.in. laureaci Grand Press Economy: Maciej Samcik, Rafał Woś, Bartek Godusławski, Maciej Głogowski.
Partnerem medialnym warsztatów jest Wirtualna Polska.
Zarówno tematy wykładów, jak i prowadzący zostali wybrani tak, by spełnić zapotrzebowania redakcji na fachową wiedzę wspartą dziennikarską praktyką. Z warsztatów uczestnicy wyniosą wiedzę o tym, jak należy informować o ekonomii i gospodarce, z jakich źródeł korzystać, gdzie szukać konkretnych danych i jak operować danymi finansowymi.
Szczegółowy program warsztatów można znaleźć pod tym adresem.
Warsztaty „Know-how dziennikarstwa ekonomicznego” odbędą się 4 kwietnia br. w siedzibie Allegro w Warszawie w budynku Q22, Aleja Jana Pawła II 22.
Skierowane są do dziennikarzy zajmujących się ekonomią i gospodarką; redaktorów odpowiadających za informacje ekonomiczne - zarówno z mediów ogólnopolskich, jak też regionalnych i lokalnych.
Czas trwania: 9.30-17.00 - w przerwie zapraszamy na lunch.
Warsztaty są bezpłatne.
Bloki tematyczne:
Kogo i co czytać, by zrozumieć ekonomię i gospodarkę - czyli jak nie dać się zwieść finansowym szarlatanom i ekonomicznym populistom, by nie wywoływać paniki u odbiorców i uchodzić za rzetelne źródło.
Jak rozróżniać mity i prawdy w informacjach ekonomicznych - najważniejsze tematy dziennikarstwa ekonomicznego poruszane w mediach, podstawowe błędy i sposoby ich unikania, omówione na konkretnych przykładach.
Prawa wielkich liczb - po tym szkoleniu żaden z uczestników nie będzie miał kłopotu z czytaniem i rozumieniem wielkich liczb, analizą wielkości budżetów czy nakładów na programy gospodarcze.
Polski rynek e-commerce - jeden z najszybciej rozwijających się i dotyczący wielu odbiorców mediów. Skąd czerpać o nim informacje, jak go analizować oraz jak na tym rynku mogą zaistnieć sami dziennikarze.
Pojęcia ekonomiczne, które dziennikarz musi rozumieć, a boi się o nie zapytać - czyli na czym polega split payment, jak się liczy inflację, co faktycznie pokazuje średnia płaca itp.
Pieniądze Kowalskiego - jak i o czym informować, by nasz odbiorca był przekonany, że rozumiemy jego problemy i odpowiadamy na jego oczekiwania.
Zgłoszenia przyjmujemy do 25 marca pod adresem: [email protected]
W treści e-maila prosimy wpisać: Warsztaty dla dziennikarzy ekonomicznych W zgłoszeniu należy podać: 1/ imię i nazwisko kandydata 2/ dane kontaktowe 3/ nazwę redakcji (ew. wpisać: freelancer) 4/ specjalność/doświadczenie zawodowe kandydata.
Po zamknięciu listy zgłoszeń „Press” poprosi uczestników o wypełnienie krótkiej ankiety, by jak najlepiej odpowiedzieć na ewentualne sugestie i oczekiwania. Liczba miejsc ograniczona.
ZAPRASZAMY!
(12.03.2019)