Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Starcom: o 7,8 proc. wzrósł rynek reklamowy w 2018 roku

Wartość rynku reklamowego netto w latach 2010-2018 (fot. materiały prasowe)

Wartość wydatków reklamowych netto w 2018 roku wyniosła 9,54 mld zł, czyli o 7,8 proc. więcej, niż rok wcześniej. Przyczyniły się do tego większe wydatki na promocję wśród branży handlowej.

Z raportu domu mediowego Starcom wynika, że w minionym roku 15 sektorów zintensyfikowało inwestycje reklamowe, a ograniczyła je minimalnie tylko branża higieny i pielęgnacji. W samym czwartym kwartale 2018 roku wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła o 5,2 proc.

Największy wolumenowy wzrost i jednocześnie największą dynamikę wzrostu wygenerował handel, w którym wydano na reklamę 1,619 mld zł, czyli o 13,8 proc. więcej, niż w 2017 roku.

Branża farmaceutyczna wydała 1,108 mld zł (wzrost o 3,6 proc.), z kolei na promowanie żywności przeznaczono 0,997 mld zł (wzrost o 12,7 proc.).

"Koniunktura na rynku reklamy sprzyjała wszystkim mediom poza prasą, ale szybciej niż ogół rynku rosły tylko wydatki na internet" - komentuje Magdalena Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Najwięcej wydano na reklamę w telewizji – 4,415 mld zł (wzrost o 6,3 proc.).

Na reklamę internetową reklamodawcy przeznaczyli 3,217 mld zł, czyli o 13,3 proc. więcej, niż rok wcześniej. O 7,7 proc., do 734 mln zł, wzrosły wydatki na reklamę radiową.

Ograniczono wydatki na reklamę w prasie: w magazynach o 6,8 proc., do 311 mln zł, a w dziennikach o 6,6 proc., do 193 mln zł.

Na promocję w pozostałych mediach wydano: outdoor – 519 mln zł (wzrost o 4,9 proc.) i kina – 150 mln zł (wzrost o 5,8 proc.).

"W pierwszy kwartał 2019 r. wchodzimy z umiarkowanym optymizmem. Na oczekiwane spowolnienie dodatkowo nakłada się późniejsza niż w 2018 roku Wielkanoc, przez co efekty walki reklamodawców o miejsce na świątecznych stołach Polaków odczujemy dopiero w kolejnym kwartale" - dodaje Magdalena Kolenkiewicz.

(IKO, 08.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.