Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 28, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IBRiS dla "Rz": 2/3 badanych za przyjęciem dyrektywy o prawie autorskim

Ostateczne głosowanie Parlamentu Europejskiego nad dyrektywą zaplanowano na sesję 25-28 marca (fot. Pixabay.com)

66,5 proc. respondentów uważa, że polscy eurodeputowani powinni zagłosować za przyjęciem przepisów unijnej dyrektywy o prawie autorskim - wynika z sondażu IBRiS przeprowadzonego na zlecenie "Rzeczpospolitej".

Przeciw wprowadzeniu dyrektywy opowiedziało się 16,4 proc. badanych. Zdania na ten temat nie ma 17,2 proc.

"Taki stan rzeczy cieszy i pokazuje, że polscy internauci nie poddają się tak łatwo manipulacji gigantów technologicznych, i mają wystarczająca wiedzę, by świadomie podejmować decyzje dotyczące przyszłości internetu. Miejmy nadzieję, że w ich ślady pójdą również polscy politycy" - skomentowała sondaż Izba Wydawców Prasy.

Komisja prawna Parlamentu Europejskiego (JURI) poparła we wtorkowym głosowaniu porozumienie dotyczące dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym.
Za wypracowanym kompromisem opowiedziało się 16 europosłów, dziewięciu było przeciw, nikt nie wstrzymał się od głosu. Ostateczne głosowanie całego Parlamentu Europejskiego w tej sprawie zaplanowane jest na sesję 25-28 marca.

W połowie lutego przedstawiciele Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej doszli do porozumienia w sprawie finalnej wersji dyrektywy. Zgodnie z zapisami dokumentu wydawcy prasowi będą mieli zapewnione prawa pokrewne dotyczące wykorzystywania ich materiałów prasowych przez dostawców usług internetowych. Z kolei dziennikarze mają mieć udział w przychodach uzyskiwanych przez wydawców z tytułu przysługujących im praw.

(KOZ, 28.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.