Pierwszy raz od lat wzrosła oglądalność Oscarów
Komentatorzy wskazują, że wpływ na wyższą oglądalność miało m.in. skrócenie ceremonii (fot. Phil McCarten/©A.M.P.A.S.)
Niedzielna transmisja z ceremonii rozdania Oscarów zgromadziła przed telewizorami w USA 29,6 mln osób – wynika z danych Nielsena.
Oznacza to powiększenie widowni tego wydarzenia o 12 proc. w stosunku do ubiegłego roku (26,5 mln widzów, co było najgorszym wynikiem w historii). Jest to pierwszy wzrost oglądalności Oscarów od 2014 roku.
Komentatorzy cytowani przez media branżowe wskazują, że wpływ na wyższą oglądalność miało m.in. skrócenie czasu trwania ceremonii – tegoroczna transmisja na antenie stacji ABC trwała 3 godz. 20 min, podczas gdy średnia z ostatnich 10 lat wynosiła 3 godz. 32 min. Branżowi eksperci dobrze oceniają również decyzję o rezygnacji z głównego prowadzącego, dzięki czemu przerwy między poszczególnymi rozdaniami nagród był krótsze, a tempo całej ceremonii bardziej dynamiczne.
(LL, 27.02.2019)