Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 20, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rakuten.tv dostępny w Polsce

Rakuten.tv działa w modelu transakcyjnym (tVoD), ceny filmów wahają się od 7,99 zł do 25,99 zł (screen Rakuten.tv)

Polscy użytkownicy mogą korzystać z serwisu wideo na żądanie Rakuten.tv. Jego właścicielem jest japońska firma Rakuten, której logo widnieje na koszulkach piłkarzy FC Barcelony. W serwisie na razie nie ma treści w języku polskim. Eksperci komentują, że koncern bada nasz rynek.

Rakuten.tv powstała z połączenia kilku serwisów VoD: Wuaki (Europa), ShowTime (Japonia) oraz Viki (USA). Notowany na tokijskiej giełdzie Rakuten europejską siedzibę ma w Barcelonie. Firma działa w 12 krajach w Europie, w tym m.in. w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech. Rakuten od 2016 roku jest oficjalnym sponsorem FC Barcelony.

Rakuten.tv działa w modelu transakcyjnym (tVoD), ceny filmów dla polskich użytkowników wahają się od 7,99 zł do 25,99 zł. Serwis na razie jest dostępny w wersji beta, z anglojęzycznym interfejsem. W ofercie Rakuten.tv nie ma filmów z polską wersją językową lub napisami w języku polskim. Oprócz filmów sprzed kilku i kilkunastu lat znaleźć można także nowości, m.in. „Baby Driver”, „Venom” czy „Bladerunner 2049”.

– Doświadczenia ostatniej dekady każą sądzić, że konsumenci odrzucili ten sposób rozliczeń – mówi o stosowanym przez Rakuten.tv modelu tVoD Michał Brański, wiceprezes ds. strategii w Wirtualna Polska Holding SA. Jego zdaniem Rakuten.tv nie ma szans konkurować z lokalnymi serwisami sVoD i aVoD (w modelu reklamowym) oraz graczami takimi jak Netflix, HBO Go czy Prime Video, jeśli nie zmieni się w serwis subskrypcyjny (sVoD).

Kuba Sufin, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych Telewizji Polskiej, traktuje uruchomienie Rakutena w Polsce jako element badania tutejszego rynku. Nie uważa jednak, by serwis zagroził lokalnym serwisom VoD i największym graczom, jak Netflix i HBO Go. – Na razie zobaczymy, czy to kogoś zainteresuje – mówi. Na plus ocenia wygląd serwisu i interfejs użytkownika oraz ofertę filmową.

– Rakuten to szalenie ambitny japoński konglomerat, który na rodzimym rynku jest wszechobecny w życiu konsumentów poprzez allegropodobny marketplace, ale i wachlarz usług online: od płatności, poprzez portale i wortale treści, serwisy randkowe, porównywarki produktów i usług aż do wertykalnych marketplace’ów, messengerów i firm logistycznych – mówi Michał Brański z Wirtualnej Polski. Zwraca uwagę, że poza Japonią lokuje pieniądze w przedsięwzięciach e-commerce i w sektorze treści wideo.

Firma Rakuten z siedzibą w Tokio została założona w 1997 roku. Zajmuje się handlem elektronicznym i dostarczaniem usług internetowych z zakresu m.in. e-commerce i finansów. W ubiegłym roku firma wypracowała zysk netto w przeliczeniu na złotówki ok. 5 mld zł, przy przychodach na poziomie ok. 38 mld zł.

Galeria: 8 najbardziej oczekiwanych seriali 2019 roku

(PD, KOZ, 20.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.