Grupa ZPR Media chce powiększyć  |  Polsat zmienia dzień emisji programu publicystycznego  |  TVN Warner Bros. Discovery wyda 250 mln zł  |  Polpharma wybiera w przetargu  |  Najdroższa pozycja w styczniowym cenniku Polsatu  |  "Sylwester z Dwójką" w Chorzowie  |  Oglądalność Teatru Telewizji w TVP 1  |  TVN i TVN Siedem pokażą Festiwal Piosenki Filmowej  |  Widownia naziemnego ViDoc TV stopniowo rośnie  |  Program Marka Sierockiego w nowym paśmie TVP 2  |  Po przejęciu przez Emitel spółka PSN Infrastruktura zmieniła nazwę  |  Radio Katowice przygotowuje słuchowisko  |  Ruszyła 17. edycja konkursu SGL Local Press  |  Formind i Euvic Media wygrały  |  Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu szuka  |  Keino przygotuje kampanię  |  Założyciel Ozy Media skazany na 10 lat więzienia  |  UE i Australia nakładają kary na Metę, Trump spotyka się z szefem TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa ZPR Media chce powiększyć  |  Polsat zmienia dzień emisji programu publicystycznego  |  TVN Warner Bros. Discovery wyda 250 mln zł  |  Polpharma wybiera w przetargu  |  Najdroższa pozycja w styczniowym cenniku Polsatu  |  "Sylwester z Dwójką" w Chorzowie  |  Oglądalność Teatru Telewizji w TVP 1  |  TVN i TVN Siedem pokażą Festiwal Piosenki Filmowej  |  Widownia naziemnego ViDoc TV stopniowo rośnie  |  Program Marka Sierockiego w nowym paśmie TVP 2  |  Po przejęciu przez Emitel spółka PSN Infrastruktura zmieniła nazwę  |  Radio Katowice przygotowuje słuchowisko  |  Ruszyła 17. edycja konkursu SGL Local Press  |  Formind i Euvic Media wygrały  |  Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu szuka  |  Keino przygotuje kampanię  |  Założyciel Ozy Media skazany na 10 lat więzienia  |  UE i Australia nakładają kary na Metę, Trump spotyka się z szefem TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa ZPR Media chce powiększyć  |  Polsat zmienia dzień emisji programu publicystycznego  |  TVN Warner Bros. Discovery wyda 250 mln zł  |  Polpharma wybiera w przetargu  |  Najdroższa pozycja w styczniowym cenniku Polsatu  |  "Sylwester z Dwójką" w Chorzowie  |  Oglądalność Teatru Telewizji w TVP 1  |  TVN i TVN Siedem pokażą Festiwal Piosenki Filmowej  |  Widownia naziemnego ViDoc TV stopniowo rośnie  |  Program Marka Sierockiego w nowym paśmie TVP 2  |  Po przejęciu przez Emitel spółka PSN Infrastruktura zmieniła nazwę  |  Radio Katowice przygotowuje słuchowisko  |  Ruszyła 17. edycja konkursu SGL Local Press  |  Formind i Euvic Media wygrały  |  Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu szuka  |  Keino przygotuje kampanię  |  Założyciel Ozy Media skazany na 10 lat więzienia  |  UE i Australia nakładają kary na Metę, Trump spotyka się z szefem TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Empik wycofał ze sprzedaży pismo Leszka Bubla

Już następnego dnia po zamieszczeniu tego wpisu Empik podjął decyzję o wycofaniu "Tajemnic Świata" ze swojej sieci sprzedaży (screen: Twitter.com/verykozak)

Empik wycofał ze sprzedaży dwumiesięcznik „Tajemnice Świata”, bo zawiera antysemickie treści.

Wydawcą "Tajemnic Świata" jest Leszek Bubel, który sam siebie określa jako „naczelnego antysemitę RP”. Wydaje on takie tytuły, jak: „Tylko Polska”, „Ściśle Tajne” i „Super Detektyw”.

W czwartek wieczorem na Twitterze jeden z internautów napisał, że rzeszowski Empik „kolportuje antysemicką propagandę Leszka Bubla”. Dołączył do tego zdjęcie „Tajemnic Świata” na półce i drugie z paragonem za zakup pisma w Empiku.

W piątek w odpowiedzi na ten wpis rzeczniczka Empiku Monika Marianowicz napisała, że firma wycofuje ze sprzedaży nakład tego tytułu i kolejnych jego wydań do swojej sieci już nie przyjmie.

- Nie ma wątpliwości, że na łamach tego periodyku jest mowa nienawiści. W tej sytuacji zdecydowaliśmy, że natychmiast wycofujemy go z oferty i zdjęliśmy egzemplarze z półek. Nie chcemy być platformą do szerzenia tego rodzaju treści – mówi Monika Marianowicz. W następujący sposób tłumaczy, jak pismo Bubla trafiło do sprzedaży w Empiku: - Staramy się, aby nasza oferta była możliwie najszersza, aby klienci mieli pełny wybór. Współpracujemy z kluczowymi dystrybutorami prasowymi. Ufamy, że dostarczane do nas periodyki prezentują treści zgodne z prawem. Nie ma w Polsce mechanizmów kontroli czy instytucji, która na bieżąco weryfikuje treści w prasie pod kątem podejrzenia złamania prawa. Możemy tylko i wyłącznie reagować na bieżąco na otrzymane zgłoszenia i konsultować je z prawnikami.

W listopadzie 2018 roku w sklepie internetowym Empiku zablokowana została sprzedaż książki Jacka Międlara "Moja walka o prawdę". Sieć zareagowała w ten sposób na zgłoszenia dotyczące szerzenia w książce mowy nienawiści.

Galeria: 8 najbardziej oczekiwanych seriali 2019 roku

(PD, 11.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.