Nowy dyrektor agencji muzycznej Polskiego Radia  |  "Pismo" zaprezentuje nowy format  |  Wydawca "Wprost" zwiększył przychody  |  Wyniki finansowe Kina Świat w 2023 roku  |  Odejście z Meloradia  |  Zmiana w "Tańcu z gwiazdami" w Polsacie  |  PTWP zapowiada dziewięć eventów  |  Nadawca TV Okazje wyszedł na plus  |  "Piłkarki. Dziewczyny z boiska" w naziemnym TTV  |  Sieć Badawcza Łukasiewicz  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Leo Burnett Warszawa  |  Oracle zapłaci za naruszenia prywatności  |  Viaplay chce zapobiegać dzieleniu kont  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy dyrektor agencji muzycznej Polskiego Radia  |  "Pismo" zaprezentuje nowy format  |  Wydawca "Wprost" zwiększył przychody  |  Wyniki finansowe Kina Świat w 2023 roku  |  Odejście z Meloradia  |  Zmiana w "Tańcu z gwiazdami" w Polsacie  |  PTWP zapowiada dziewięć eventów  |  Nadawca TV Okazje wyszedł na plus  |  "Piłkarki. Dziewczyny z boiska" w naziemnym TTV  |  Sieć Badawcza Łukasiewicz  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Leo Burnett Warszawa  |  Oracle zapłaci za naruszenia prywatności  |  Viaplay chce zapobiegać dzieleniu kont  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy dyrektor agencji muzycznej Polskiego Radia  |  "Pismo" zaprezentuje nowy format  |  Wydawca "Wprost" zwiększył przychody  |  Wyniki finansowe Kina Świat w 2023 roku  |  Odejście z Meloradia  |  Zmiana w "Tańcu z gwiazdami" w Polsacie  |  PTWP zapowiada dziewięć eventów  |  Nadawca TV Okazje wyszedł na plus  |  "Piłkarki. Dziewczyny z boiska" w naziemnym TTV  |  Sieć Badawcza Łukasiewicz  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Leo Burnett Warszawa  |  Oracle zapłaci za naruszenia prywatności  |  Viaplay chce zapobiegać dzieleniu kont  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spotify w końcu na siebie zarabia, ma ponad 200 mln użytkowników

Ze Spotify korzysta już ponad 200 mln użytkowników (fot. Heidi Sandstrom/Unsplash)

Serwis streamingowy Spotify zamknął czwarty kwartał ub.r. z przychodami w wysokości 1,49 mld euro (wzrost o 30 proc. rok do roku) i z zyskiem 94 mln euro (rok wcześniej zanotował stratę 87 mln euro). Serwis zapowiada dalsze inwestycje w podcasty.

Na 1,49 mld euro przychodów składają się wpływy od użytkowników korzystających z abonamentu premium – 1,32 mld euro oraz z reklam – 175 mln euro.

Z platformy korzysta 207 mln użytkowników, z czego 96 mln stanowią użytkownicy premium (wzrost o 36 proc. rok do roku). Największa liczba aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca pochodzi z Europy (36 proc.), na drugim miejscu znajduje się Ameryka Północna (30 proc.), a na trzecim Ameryka Łacińska (22 proc.). 40 proc. płatnych subskrypcji pochodzi z Europy.

Spółka przewiduje, że bieżący rok zamknie z 6,8 mld euro przychodu i zyskiem na poziomie 200-360 mln euro. Liczba użytkowników ma sięgnąć 265 mln, z czego 127 mln stanowić będą osoby z subskrypcją premium.

Firma zamierza również w tym roku zainwestować w rozwój podcastów na platformie 400-500 mln dolarów.

(PD, 07.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.