Spotify w końcu na siebie zarabia, ma ponad 200 mln użytkowników
Ze Spotify korzysta już ponad 200 mln użytkowników (fot. Heidi Sandstrom/Unsplash)
Serwis streamingowy Spotify zamknął czwarty kwartał ub.r. z przychodami w wysokości 1,49 mld euro (wzrost o 30 proc. rok do roku) i z zyskiem 94 mln euro (rok wcześniej zanotował stratę 87 mln euro). Serwis zapowiada dalsze inwestycje w podcasty.
Na 1,49 mld euro przychodów składają się wpływy od użytkowników korzystających z abonamentu premium – 1,32 mld euro oraz z reklam – 175 mln euro.
Z platformy korzysta 207 mln użytkowników, z czego 96 mln stanowią użytkownicy premium (wzrost o 36 proc. rok do roku). Największa liczba aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca pochodzi z Europy (36 proc.), na drugim miejscu znajduje się Ameryka Północna (30 proc.), a na trzecim Ameryka Łacińska (22 proc.). 40 proc. płatnych subskrypcji pochodzi z Europy.
Spółka przewiduje, że bieżący rok zamknie z 6,8 mld euro przychodu i zyskiem na poziomie 200-360 mln euro. Liczba użytkowników ma sięgnąć 265 mln, z czego 127 mln stanowić będą osoby z subskrypcją premium.
Firma zamierza również w tym roku zainwestować w rozwój podcastów na platformie 400-500 mln dolarów.
(PD, 07.02.2019)