IRCenter: rośnie udział internautów korzystających z dwóch ekranów jednocześnie
![](/images/contents/photo_56044_1548771453_big.jpg)
Prawie co drugi internauta (49 proc.) w trakcie oglądania telewizji sprawdza pocztę elektroniczną (fot. Erik Lucatero/Unsplash.com)
82,5 proc. internautów w trakcie oglądania telewizji korzysta z dodatkowego ekranu, najczęściej ze smartfona (68 proc.) lub laptopa (58 proc.) – wynika z badania "Multiscreening 2018", zrealizowanego przez IRCenter.
To wzrost w porównaniu z zeszłoroczną edycją badania z 77 proc. Prawie co drugi internauta (49 proc.) w trakcie oglądania telewizji sprawdza pocztę elektroniczną. 40 proc. używa serwisów społecznościowych i komunikuje się ze znajomymi. 28 proc. sprawdza bieżące wydarzenia, 23 proc. gra w gry. Informacje o tym, co jest widoczne na pierwszym ekranie, sprawdza 17 proc. badanych, tyle samo słucha muzyki. Z kolei 15 proc. szuka informacji o markach, które widziało na ekranie.
![Press](/images/contents_blocks/photo_120650_1548770596_big.jpg)
Zachowania multiscreeningowe są najpopularniejsze w trakcie oglądania telewizji. Wśród pozostałych par urządzeń najbardziej popularne jest połączenie laptopa i smartfonu – współkorzysta z nich ponad połowa internautów (57 proc.).
Badanie wykonano w grudniu metodą CAWI na próbie 1020 internautów.
(KOZ, 29.01.2019)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)