1. „Kuchenne rewolucje” - TVN
Zwyciężczyni rankingu - Magda Gessler co roku umacnia swoją pozycję najlepszej telewizyjnej lokomotywy reklamowej. W 2018 r. jej „Kuchenne rewolucje” przysporzyły stacji TVN niemal 233 mln zł, to o ponad 33 mln. więcej niż w roku poprzedzającym. Autorzy raportu określają prowadzony przez Magdę Gessler format jako „maszynkę do zarabiania pieniędzy”. Treści monetyzowane są poprzez emisję powtórek (ok.godziny 7 i 15), co w konsekwencji prowadzi do generowania dużej liczby spotów. Pod tym względem zajmuje on trzecie miejsce w zestawieniu.
Jednak 233 mln zł to nie wszystkie reklamowe przychody tego formatu. W tej edycji badania eksperci zwrócili uwagę na powtórki popularnych formatów na innych platformach należących do dużych stacji. Okazało się, że generują one całkiem spore zyski. - Warto zauważyć, że większość popularnych formatów ma swoje drugie życie w stacjach tematycznych. Powtórkowe emisje powiększają zarobki stacji o 12 proc., czyli o blisko 100 mln zł – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert rynku TV w MullenLowe MediaHub.
Powtórki „Kuchennych rewolucji” pojawiają się także na takich kanałach jak: TVN Style, czy Food Network.