Ludzie mediów na liście gwiazd polskiego show-biznesu
Na liście 100 najcenniejszych osobowości polskiego show-biznesu, którą w sierpniowym wydaniu opublikowała polska edycja miesięcznika "Forbes" (Axel Springer Polska), znalazło się 16 pracowników mediów.
Kryterium rankingu była wycena polskich gwiazd przygotowana przez agencje reklamowe. W pierwszej dziesiątce z mediów znalazły się cztery osoby. Najwyżej, na piątym miejscu, uplasował się Tomasz Lis, członek zarządu ds. programowych Telewizji Polsat. Według agencji reklamowych jego średnia stawka za potencjalny udział w kampanii reklamowej wyniosłaby 516 500 zł. Tuż za nim, na szóstym miejscu, znalazł się Hubert Urbański, współprowadzący programu ”Taniec z gwiazdami” w TVN -ie ze stawką 462 500 zł. Na dziewiątej pozycji rankingu jest Szymon Majewski, gospodarz ”Szymon Majewski Show” w TVN-ie, z wynikiem 415 500 zł. Pierwszą dziesiątkę zamyka Kamil Durczok, redaktor naczelny ”Faktów” także w TVN-ie: 412 500 zł. W setce najcenniejszych dla klientów agencji potencjalnych bohaterów kampanii znaleźli się także: Monika Olejnik, dziennikarka Radia Zet i TVP, oraz Justyna Pochanke, dziennikarka TVN-u – ex aequo miejsce 14. i 350 tys. zł, Kuba Wojewódzki, m.in. gospodarz talk-show ”Kuba Wojewódzki” w Polsacie - miejsce 29. i 302 tys. zł, Katarzyna Dowbor, prezenterka TVP 2 i Krzysztof Ibisz, prezenter Polsatu – oboje na miejscu 31. z 297 500 zł. Na dalszych miejscach znaleźli się także: Grażyna Torbicka, prezenterka TVP 2 (38. miejsce, 277 500 zł), Martyna Wojciechowska, dziennikarka TVN-u (50., 240 tys. zł), Zygmunt Chajzer, prezenter Polsatu (56., 224 tys. zł), Robert Korzeniowski, szef kolegium sportowego w TVP (57., 222 500 zł), Tomasz Zubilewicz, prezenter TVN-u (75., 192 500 zł), Maciej Dowbor, dziennikarz Telewizji Polsat (90., 173 500 zł). Na 97. miejscu uplasował się Michał Figurski, dziennikarz Antyradia, któremu – zdaniem agencji reklamowych - firmy za udział w kampanii reklamowej gotowe byłyby zapłacić 166 tys. zł.(ML, 28.07.2006)
