IMM: branża farmaceutyczna wydała najwięcej, Lidl największym reklamodawcą
Branża farmaceutyczna wydała 4 mln zł więcej niż branża handlowa (fot. materiały prasowe)
Najwięcej na reklamy w mediach w 2018 roku wydała branża farmaceutyczna: ponad 4,2 mld zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.
IMM zbadał wydatki w branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.
W roku 2018 wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 4,215 mld na promocję w telewizji, prasie i radiu. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, która przeznaczyła na reklamę 4 mln złotych mniej – 4,211 mld. Sumy te znacznie przekraczają budżety pozostałych branż, które w skali roku przekroczyły miliard złotych każda (na podstawie oficjalnych stawek cennikowych netto, bez uwzględniania rabatów).
Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne. W 2018 roku udział reklam telewizyjnych w budżetach reklamodawców wyniósł średnio 65 proc. Najwięcej na reklamę telewizyjną wydały marki telekomunikacyjne i finansowe (80 proc.), z kolei branża handlowa miała najwyższy udział w reklamach radiowych. Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie, najmniej w reklamę drukowaną zainwestowała branża telekomunikacyjna.
Największy budżet reklamowy miał Lidl, który w 2018 roku przeznaczył prawie 615 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych.
(SK, 09.01.2019)