3. „Newsroom”
32,2 pkt
I/8,9 II/7,7 III/7,5 IV/8,1
Serial telewizyjny z lat 2012–2014. Twórca: Aaron Sorkin. Produkcja: USA. 25-odcinkowy serial pokazujący kulisy pracy w newsroomie telewizji kablowej Atlantis Cable News. Główni bohaterowie stawiają czoła komercyjnym zakusom w walce o rzetelność przekazywania informacji.
Serialowa baśń o niepokornym dziennikarstwie, w którym prawda ważniejsza jest od wyników oglądalności, a zawodowa rzetelność wygrywa z potrzebą poklasku. Na szczęście to nie nudna laurka, tylko bardzo dobre kino, a przy okazji lekcja wychowawcza dla dziennikarzy. Twórca „Social Network” doskonale wie, jak opowiadać, by nie było nudno. Serial pokazuje zespół idealny: lojalny wobec siebie i odbiorców, starający się tworzyć mądrą i bezstronną audycję w czasach terroru słupków oglądalności. Atutem jest to, że w swojej fabule wykorzystuje z niewielkim poślizgiem prawdziwe zdarzenia z pierwszych stron gazet i telewizyjnych serwisów informacyjnych. Polecany szczególnie osobom zainteresowanym tym, jak wygląda praca w newsroomie informacyjnej stacji telewizyjnej.