Rekordowa wartość fuzji i przejęć na rynku telewizyjnym w USA w 2018 roku
(fot. Pixabay.com)
W 2018 roku wartość przejęć i akwizycji na amerykańskim rynku telewizyjnym wyniosła 8,4 mld dol., blisko dwa razy więcej niż w poprzednich dwóch latach – podaje "Financial Times".
Właścicieli zmieniły 162 stacje telewizyjne w Stanach Zjednoczonych. Zdaniem niektórych ekspertów tak daleko idąca konsolidacja rynku ogranicza różnorodność informacji i opinii, jakie docierają do odbiorców.
Lokalne stacje telewizyjne nie wytrzymują jednak potrójnej presji: z jednej strony nie są w stanie ponosić coraz wyższych kosztów związanych z transmisją programów produkowanych przez wielkie sieci, z drugiej – konkurować z takimi gigantami jak Netflix czy Google, a także trudno im zachować niezależność wobec konsolidacji telewizji kablowych.
(MC, 04.01.2019)