Showmax będzie dostępny w Polsce tylko do końca stycznia
Showmax, który wyprodukował m.in. serial "Rojst", będzie dostępny w Polsce do końca stycznia (fot. KOZ)
Południowoafrykański koncern Naspers zdecydował o zamknięciu w Polsce z końcem stycznia 2019 roku serwisu subskrypcyjnego Showmax - dowiedział się "Presserwis".
"31 stycznia 2019 Showmax wycofuje się z Polski, a usługa przestanie być dostępna" - napisano w oświadczeniu przesłanym "Presserwisowi" we wtorek przez Magdalenę Marzec, communications manager Showmax w Polsce.
"Jest to następstwem strategicznej decyzji właściciela Showmax - Naspers Group, o wycofaniu się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup, do której włączony został Showmax" - wyjaśnia firma. Dodaje, że wprowadzi MultiChoiceGroup na giełdę w Johannesburgu i przestanie być jej właścicielem.
"Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa" - tłumaczy koncern. Showmax Africa będzie nadal działać jako część MultiChoiceGroup.
Showmax zadebiutował w Polsce 15 lutego 2017 roku. Dyrektorem zarządzającym został Maciej Sojka, wcześniej head of video partnerships w Google, prezes platformy N i prezes TVN 24. W zespole znaleźli się m.in. odpowiedzialny za marketing Grzegorz Esz (były członek zarządu UPC Polska), za ofertę programową – Jerzy Dzięgielewski (poprzednio Viacom International Media Networks i HBO Polska), a za HR - Roman Szczepanik (wcześniej Ringier Axel Springer Polska).
Przedstawiciele Showmaksa nie ujawniali, ilu subskrybentów ma on w Polsce. Serwis wyprodukował m.in. serial satyryczny "Ucho prezesa", pięcioodcinkowy serial "Rojst" z Andrzejem Sewerynem i Dawidem Ogrodnikiem oraz polską wersję amerykańskiego show "Saturday Night Live". Miesięczny dostęp do Showmaksa kosztuje 19,99 zł (ostatnio cenę z 29,99 zł do 19,90 zł obniżył konkurencyjny HBO Go).
Stronę Showmax.com - według badania PBI/Gemius - w listopadzie odwiedziło 654,8 tys. użytkowników. Dla porównania np. Netflix.com - 2,86 mln, a Vod.pl - 4 mln.
Z danych Kantar Media wynika, że od stycznia do października wartość cennikowa kampanii Showmaksa wyniosła 13,1 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej - 39,3 mln zł. Showmax współpracuje z domem mediowym PHD i agencją reklamową Bridge2fun.
Według sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym polska spółka Showmax CEE w roku obrotowym kwiecień 2017 - marzec 2018 miała 1,4 mln zł zysku netto przy przychodach 19,21 mln zł.
(KOZ, 12.12.2018)