Kancelaria Prezydenta wydała ponad 110 tys. zł na promocję w TVP i PR

Andrzej Duda (fot. Radosław Czarnecki / wikipedia.org / lic. CC BY-SA 4.0)
Kancelaria Prezydenta RP od początku tego roku wydała w sumie 210 mln zł - podaje portal Gazeta.pl (Agora SA). Z rejestrów umów zawieranych przez kancelarię wynika, że część tej kwoty stanowią wydatki na promocję oraz monitoring w mediach.
Jak podaje portal, Kancelaria Prezydenta RP przeznaczyła: 104 tys. zł dla Telewizji Polskiej na emisję spotów związanych ze Świętem Niepodległości, 9,9 tys. zł dla Polskiego Radia za przeprowadzenie transmisji w internecie i udostępnienie nagrań w sieci, 26,5 tys. zł na roczną subskrypcję Polityki Insight. 51 tys. zł przeznaczono na produkcję filmów i przygotowanie materiałów na stronę internetową, 6,6 tys. zł na spot na stronę oraz 37 tys. zł na montaż filmów i wideogramów, 51 tys. zł na montaż filmów, spotów i wystąpień głowy państwa, oraz 63 tys. zł na przygotowywanie informacji oraz materiałów publikowanych w mediach społecznościowych.
Kancelaria wydała także 57 tys. zł monitoring mediów i 5,9 tys. zł za serwis Katolickiej Agencji Informacyjnej. Ponadto kancelaria przeznaczyła prawie 30 tys. zł za wykonanie strony internetowej, 22 tys. zł na pomoc w opracowaniu pytań i przeprowadzenie sondaży oraz 8,2 tys. zł na dwudniowe szkolenia z działań w internecie.
Jak podaje portal, Kancelaria Prezydenta RP na kampanię informacyjną ws. referendum konstytucyjnego, do którego ostatecznie nie doszło, przeznaczyła w sumie ponad 322 tys. zł, z czego 43 tys. zł dla ZPR Media SA (właściciela „Super Expressu”) za przygotowanie i publikację dodatku dotyczący kampanii przedreferendalnej.
(PD, 30.11.2018)
