KRRiT, IAA i SAR podpisały list intencyjny ws. nowych badań
(fot. KRRiT)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, IAA Polska - Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR podpisały list intencyjny w sprawie powołania JIC (joint industry committee) do badań konsumpcji mediów.
W liście intencyjnym strony zadeklarowały "zgodną wolę powołania na rynku polskim porozumienia rynkowego JIC dedykowanego badaniom mediów oraz udzielenia temu porozumieniu gwarancji dotyczących: wypracowania nowego standardu badań konsumpcji mediów elektronicznych, współdecydowania o ostatecznym kształcie badania oraz sposobie jego realizacji, skutecznego nadzoru nad realizacją badania, stymulowania rozwoju badań mediów oraz opracowywania docelowego modelu finansowania badań mediów w Polsce".
KRRiT, IAA i SAR ustaliły, że stronami porozumienia JIC będą nadawcy, domy mediowe, reklamodawcy i regulator. W najbliższym czasie zaplanowano spotkania z przedstawicielami zarządów poszczególnych mediów, domów mediowych i marketerów – pierwsze odbędzie się prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu.
Sygnatariusze listu intencyjnego nie określili w nim, do kiedy JIC ma zostać utworzone. "Liczymy, że JIC powstanie szybko, list intencyjny to ważny krok, ale nie możemy na tym poprzestać" – skomentował przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski, cytowany w komunikacie prasowym.
"Cieszymy się, że w liście intencyjnym znalazło się kluczowe sformułowanie o udzieleniu gwarancji uczestnikom rynku zrzeszonym w joint industry committee, iż to oni będą współdecydowali o ostatecznym kształcie badania i sposobie, w jaki będzie realizowane" – skomentował Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski w październiku przed sejmową komisją kultury mówił, że do realizacji nowych badań powołana zostanie spółka Telemetria Polska, a 100 proc. udziałów w niej ma mieć skarb państwa. Nowe badanie mediów ma być badaniem jednoźródłowym i objąć telewizję, radio i internet.
(KOZ, 27.11.2018)