Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 21, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama Lexusa przygotowana z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Sztucznej inteligencji nie udało się stworzyć spójnego scenariusza, lecz serię scen, które algorytm uznał za konieczne elementy reklamy samochodu (screen AdWeek.com)

Lexus i agencja reklamowa The & Partnership stworzyli reklamę, której scenariusz opracowała sztuczna inteligencja. Realizacją zajął się jednak człowiek – nagrodzony Oscarem za film dokumentalny Kevin Macdonald.

Scenariusz powstał na podstawie analizy najlepszych spotów pokazanych w ostatnich 15 latach na festiwalu w Cannes reklamujących samochody bądź marki luksusowe.
Według serwisu AdWeek sztucznej inteligencji nie udało się stworzyć spójnego scenariusza, lecz serię scen, które algorytm uznał za konieczne elementy reklamy samochodu. 

„To była fascynująca, może nawet przerażająca, praca nad reklamą, ponieważ efekt końcowy jest na swój sposób dobry” – powiedział Dave Bedwood z The & Partnership London. Głównym parterem technicznym była firma Visual Voice. Jej założyciel Alex Newland ocenia, że reklama Lexusa okazała się na tyle udanym eksperymentem, że „treść generowana przez AI przestaje być nowatorską sztuczką i staje się powoli niezależną, prawdziwą kreatywną wartością”. 

Dyrektor wykonawcza The & Partnership London Sarah Golding powiedziała w wywiadzie dla AdWeek.com, że obserwowanie tego, w jaki sposób AI wyciąga wnioski z analizy reklam z Cannes, było fascynujące, lecz najbardziej „magiczne” było budowanie intuicji sztucznej inteligencji dotyczącej emocjonalnej reakcji widzów na reklamy.

(MC, 21.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.