TVP podnosi ceny reklam na 2019 rok
Siedziba TVP (fot. archiwum "Press")
Oferta handlowa TVP na przyszły rok zakłada podwyżkę cen reklam kupowanych w pakietach gwarantowanej widowni od 6 do 16 proc. w zależności od wielkości całorocznego budżetu.
"Obserwujemy rosnący popyt na reklamę w telewizji przy utrzymującym się na względnie stałym poziomie czasie jej oglądania. Nieuchronnie prowadzi to do konieczności podniesienia cen, aby nie doprowadzić do powtórzenia sytuacji, w której reklamodawcy nie będą w stanie zrealizować części swoich zamówień" – informuje dyrektor biura reklamy TVP Ewelina Czuba, cytowana w komunikacie prasowym. W przypadku reklamy wideo online podwyżka wynosi ok. 10 proc.
Biuro reklamy TVP w 2019 roku nieznacznie zmodyfikuje progi całorocznych wydatków reklamowych, od których zależy wysokość rabatu. Przedziały pomiędzy 4 a 8 mln zł zostały podzielone na dwa, a nie – jak dotychczas – na trzy. W klastrze 12-14,99 mln zł rabat zmniejszony zostanie z 52 do 50 proc.
Dla indywidualnie negocjowanych warunków handlowych próg inwestycji, w porównaniu z 2018 roku, wzrośnie z 15 do 21 mln zł. W klastrach powyżej 15 mln zł rabaty będą negocjowane indywidualnie.
Wcześniej politykę handlową na 2019 rok ogłosiło biuro reklamy TVN Media – w przyszłym roku ceny reklam w TVN wzrosną o ok. 6 proc.
(KOZ, 21.11.2018)